کمبود دیزل کشاورزان ونزوئلایی را فلج کرد

به گزارش ایسنا، کشاورزان ونزوئلایی هشدار داده اند سوخت کافی برای کاشتن ذرت ندارند و کامیون داران درباره دشواری حمل مواد غذایی هشدار داده اند. اکنون گروه‌های امدادرسان و بعضی از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا دولت بایدن را برای پایان دادن به ممنوعیت تبادل نفت در برابر سوخت تحت فشار قرار داده اند.

ونزوئلا پس از سالها ابرتورم و رکود در یک بحران انسانی فرورفته که باعث فرار میلیونها نفر از این کشور شده است. تحقیقاتی که اواخر سال گذشته انجام گرفت نشان داد ۸۲.۳ درصد از ساکنان کاراکاس اظهار کرده اند درآمدشان برای خرید غذا برای خانواده شان کافی نیست و طبق اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۵.۴ میلیون ونزوئلایی اکنون در خارج از کشورشان زندگی می کنند.

مخالفان و بسیاری از کشاورزان می گویند تحریمها ریشه اصلی کمبود سوخت نیست. شبکه پالایش شرکت PDVSA ونزوئلا به ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز به صورت محدود فعالیت می کند و این کشور را که بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارد به سوخت وارداتی متکی کرده است.

وزارت کشاورزی ونزوئلا مدت کوتاهی پس از این که ونزوئلا آخرین محموله دیزل را در نوامبر دریافت کرد، سهمیه بندی این سوخت را آغاز کرد که به رایگان به کشاورزان داده می شود. سربازان اکنون در جایگاههای سوختی نگهبانی می دهند که کشاورزان در آنجا می توانند ۴۰۰ لیتر سوخت که برای استفاده چند روزه تراکتور کفایت می کند، دریافت کنند. اما این میزان برای کاشت محصول در زمینهای وسیع کافی نیست.

به گفته لوییس کلمنارس، یکی از معدود رانندگان تراکتور در ایالت غربی لارا، بسیاری از تولیدکنندگان کاشت گوجه فرنگی، فلفل و پیاز را متوقف کرده اند زیرا کمبود سوخت حمل محصول به بازار را دشوار می کند. بعضی از کشاورزان بروکلی و کاهوی جمع آوری نشده را به همسایگان می دهند. بعضی از محصولات هم به دلیل این که مشتریان سوخت برای سفر و جمع آوری آنها را ندارند، فاسد شده و از بین می روند.

دنا استاندارد ایمنی عابر پیاده را دریافت کرد
هم اکنون بخوانید

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند هیچ شتابی برای رفع تحریمها ندارند و می خواهند ببینند دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا چه اقداماتی در جهت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه برمی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، خوان گونزالس، مدیر ارشد حوزه نیمکره غربی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد ونزوئلا از عمد از تامین دیزل خودداری می کند تا افکار عمومی را علیه تحریمها تحریک کند. با این حال مقامات وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا در این باره اظهارنظر نکردند. مقامات ونزوئلایی هم حاضر به اظهارنظر نشدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا