شورای امنیت برای سومین بار در صدور قطعنامه‌ درباره فلسطین شکست خورد

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، شورای امنیت روز یکشنبه ساعت ۱۰ به وقت نیویورک نشستی را درخصوص تحولات فلسطین و درگیری‌های روزهای اخیر در غزه برگزار کرد.

این نشست با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین برگزار شد اما بار دیگر در صدور قطعنامه‌ای درباره تهاجم وحشیانه اسرائیل در نوار غزه شکست خورد.

 در کمتر از یک هفته، این سومین باری است که شورای امنیت در تلاش برای صدور قطعنامه درباره فلسطین شکست می‌خورد.

جلسه شورای امنیت که بیش از ۳ ساعت و نیم به طول انجامید نمایندگان چین (ریاست کار شورا در ماه جاری) ، تونس (تنها عضو عرب شورا) و نروژ مشترک بیانیه‌ای خواستار توقف فوری خصومت ها بین اسرائیل و فلسطینی ها شدند و بر ضرورت احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه توسط طرفین درگیر تاکید کردند.

نماینده چین در سازمان ملل نیز گفت که کشورش مذاکراتش با سایر اعضای شورا درباره احتمال صدور “صدای یکپارچه و قوی” را ادامه خواهد داد.

چین همچنین ایالات متحده آمریکا را به ممانعت از اقدام شورای امنیت سازمان ملل درمورد درگیری فلسطین و اسرائیل متهم کرد.

وی در این جلسه گفت ، “ایالات متحده باید از تلاش های شورای امنیت حمایت و در حمایت قاطع خود از اسرائیل بازنگری کند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر دائمی ایالات متحده نیز در بیانیه خود در این جلسه گفت: “زمان پایان چرخه خشونت فرا رسیده است. ما از حماس و جناح های فلسطینی در غزه می‌خواهیم که بلافاصله حملات موشکی و تحریکات را متوقف کنند.”

باربارا وودوارد ، سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل نیز موضع همتای آمریکایی خود را اتخاذ کرد و در جلسه گفت: “بگذارید با شما صریح بگویم … انگلستان شلیک موشک (فلسطینی) به غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

استقبال دبیرکل ناتو از احیای تعهدات آمریکا به ائتلاف
هم اکنون بخوانید

 مواضع واشنگتن دو جلسه غیرعلنی شورای امنیت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه گذشته  را نیز به شکست کشاند.

صدور هرگونه قطعنامه در شورای امنیت به تأیید همه اعضای آن (۱۵ کشور) نیاز دارد.

تنش‌ها در اراضی فلسطینی از ۱۳ آوریل در پی حملات وحشیانه پلیس و شهرک نشینان اسرائیلی در قدس اشغالی ، مسجد الاقصی و اطراف آن و محله “شیخ جراح” آغاز شد که به درگیری نظامی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر شد. روز یکشنبه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار قربانیان تجاوزات نظامی به غزه به ۱۹۷ شهید ، از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن و ۱۲۳۵ زخمی  رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا