برگزاری وبینار «قدس ، قلب جهان اسلام» با حضور مقامات و اندیشمندان ایران و روسیه

به گزارش ایسنا، در این نشست که امروز بصورت وبینار برگزار شد، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت الاسلام اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو، قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه به نمایندگی از کشورمان در این وبینار دیدگاه‌های خود را درباره مسئله فلسطین و ضرورت اتحاد و انسجام دنیای اسلام در مقابل جنابات صهیونیست‌ها بیان کردند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این وبینار گفت : رژیم صهیونیستی از آغاز شکل‌گیری این رژیم در سال ۱۹۴۸ میلادی اقدام به کشتار مسلمانان فلسطینی و نیز سایر ملت‌های مسلمان و عرب کرده و کشتار حدود ۱۰۰ هزار فلسطینی و عرب از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون سندی بر جنایات این رژیم به شمار می رود.
 جلالی افزود: رژیم صهیونیستی از آغاز تاسیس خود با حمایت استکبار جهانی ، بصورت وحشیانه اقدام به کشتار زنان و کودکان فلسطینی کرده است و فقط طی ۲۰ سال گذشته ، بیش از دوهزار و یکصد کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسیده اند.
 این دیپلمات ایرانی با اشاره به ضرورت بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود گفت: اکنون فلسطینیان بیشترین آمار آوارگان جهان را به خود اختصاص داده‌اند و تعداد آنها تا پایان سال ۲۰۲۰ به حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

 جلالی با محکومیت اقدام ضد انسانی رژیم صهیونیستی در  نوار غزه گفت : برای چهاردهمین سال متوالی، بیش از ۲ میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه از آزادی جا به جایی و دسترسی به مایحتاج زندگی، محروم شده و اقتصاد این منطقه، در معرض نابودی و فروپاشی قرار گرفته است.

علت مرگ «مهسا امینی» ناشی از اصابت ضربه به سر، اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است
هم اکنون بخوانید

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به اقدام مستمر رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس از طریق تداوم شهرک سازی‌ها و الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، تخریب منازل فلسطینی‌ها، اخراج و آواره کردن فلسطینی‌ها بویژه در بیت المقدس و تثبیت حضور خود در مناطق فلسطینی اشاره کرد و افزود: این اقدامات مغایر با قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت مبنی بر توقف شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

 وی به ضرورت اقدام موثر شورای امنیت سازمان ملل، نهادهای حقوق بشری و مجامع بین المللی برای مقابله با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد تنها در سال گذشته ۲۳ بار اقدام به محکومیت کشورهای مختلف دنیا کرده که از این تعداد، ۱۷ مورد آن مربوط به رژیم صهیونیستی بوده اما هیچکدام به مرحله اجرا نرسیده است.

 کاظم جلالی به عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده کاهش حساسیت این دولت‌ها نسبت به اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی و عربی، بویژه فلسطینیان است.

 این دیپلمات ایرانی به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در برهم زدن نظم و امنیت منطقه اشاره کرد و افزود: نقض حاکمیت دولت‌های منطقه بویژه سوریه و لبنان و  نیز تهدید آشکار علیه کشورهای منطقه، از جمله اقدامات برهم زننده نظم و امنیت منطقه است.

 سفیر ایران در پایان به طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران فلسطین اشاره کرد و گفت : این طرح مبتنی بر برگزاری همه‌پرسی ملی در میان فلسطینیان، مبتنی بر اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل و مورد پذیرش کلیه دولت‌ها و ملت‌ها قرار گرفته و جایگزین مناسبی در برابر طرح های شکست خورده قبلی است.

حکام قابل نقد هستند
هم اکنون بخوانید

 «سرگئی بابورین » معاون رئیس بنیادهای صلح ، استاد دانشگاه ، فعال اجتماعی و سیاستمدار روسی ، «روشن حضرت آبیاسوف» معاون اول رئیس شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان روسیه ،« الکساندر پروخانوف» فیلسوف ، نویسنده و سردبیر روزنامه زافترا، «نفیع الله عشیرف» رئیس اداره دینی بخش آسیایی روسیه ، «شامیل سلطانوف» رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه و جهان اسلام، «امیل عاشورف» فعال اجتماعی و دینی روسیه به نمایندگی از روسبه در این نشست سخنرانی کردند.

 مقامات، اندیشمندان و علمای مذهبی روسی در این وبینار،  از ابتکار بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس و حمایت‌های مداوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کردند.

 شرکت کنندگان روسی تاکید کردند: روز قدس به معنای جریان یافتن خونی تازه در رگ‌های جهان اسلام، برای همدلی و اتحاد با فلسطینیان است و موجب شده تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا