معلمان در شرایط سخت و بحرانی نگذاشتند آموزش تعطیل شود

علیمراد کرمی در نشست با پایگاه خبریان با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در یک سال اخیر انجام شده است، عنوان کرد: ما ادعا نداریم آموزش را تمام و کمال انجام دادیم ولی همین‌که‌ نگذاشتیم دانش آموزان یک سال از عمرشان تلف شود، کار بسیار بزرگی است که جا دارد از تلاش های معلمان عزیز و خانواده ها که در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتند و در کنار ما بودند نیز تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، طرح های مختلفی در حال اجرا است و در سال تحصیلی جاری هم بسیاری از این طرح ها با وجود بیماری کرونا و شرایط سخت حاکم اجرا شد. از جمله طرح های اجرایی شده یکی طرح نماد و دیگری هم طرح یاریگران زندگی بود.

این مسئول توضیح داد: طرح یاریگران زندگی در ۶۳۱ مدرسه و با عضویت ۳۷۸۶ دانش آموز اجرا شد. همچنین راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزان در همان طرح نماد با خط تلفنی ۱۵۷۰ در سراسر کشور بود که دانش آموزان می توانستند مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر توضیح داد: اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه دوم از طرح های افتخاری استان بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت و ان شاءالله در سال آینده ببینیم‌ که این طرح در سطح ملی مطرح شود.

کرمی اضافه کرد: در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ۴ مرکز مشاوره جدید نیز افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی با مشارکت ۱۶۷۰۰۰ دانش آموز و ۱۰۵۳۵ به عنوان منتخبین شورا و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی با حضور ۱۰۰۰۰ دانش آموز از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه های اجرا شده است.

ادامه رای‌گیری پنجمین انتخابات نظام پرستاری تا ساعت ۱۸ / اعلام نتایج تا فردا
هم اکنون بخوانید

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه معاونت سوادآموزی پوشش ۲۰۴۱۷ نفر سوادآموز در دوره های مختلف تحصیلی، اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی با حضور ۳۰۰ نفر سواد آموز انجام شده است.

علیمراد کرمی بیان کرد: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز نیاز بود کارهایی انجام ‌دهیم زیرا دانش آموز دیگر تحرکاتی که در سطح مدرسه انجام میداد را نداشت و قطعا آسیب‌هایی نظیر چاقی، بیماری های قلبی و عروقی آنها را تهدید می کرد. بسته تحولی کوچ به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموز اجرا شد که استان بوشهر یکی از استان های پیشرو بود. مرحله دوم این طرح نیز تا پایان سال ۹۹ اجرا شد و همچنین با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان وسایل ورزشی در سطح مدارس توزیع کردیم.

این مسئول ادامه داد: زیباسازی و ایمن سازی فضاها و اماکن ورزشی اصلی مرکز استان به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان و کلاس ها با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد. به علاوه ۱۲۰ اتاق تخصصی بهداشت نیز در سال جاری تجهیز شد.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش ابتدایی، جذب ۱۸۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی، پوشش ۹۸۸ نوآموز دو زبانه و افزایش ۹۷/۷۵ درصدی آموزش عادات و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی را داشتیم. در حوزه آموزش متوسطه نیز شاهد ارتقاء ۴ رتبه ای دانش آموزان استان بوشهر در زمینه سوابق تحصیلی و کنکور سراسری و ارتقاء ۷ رتبه ای در رشته ها با آزمون بودیم. ارتقاء ۸ رتبه ای استان بوشهر در میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۹۹ نیز از دیگر افتخارات استان بوشهر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حوزه پژوهش و معاونت اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی منابع انسانی، پرداخت پاداش و مرخصی بازنشستگان سال ۹۸ به طور کامل انجام شد. ساماندهی نیروهای حق التدریس که ۱۳۴۵ نفر بودند در دو مرحله صورت گرفت که مرحله دوم در حال انجام و معرفی به دانشگاه فرهنگیان است.

میرمحمد صادقی:لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بیش از طولانی شده است
هم اکنون بخوانید

کرمی تصریح کرد: در زمینه دریافت مبالغ از دانش آموزان جهت صدور کارنامه‌ ما بارها گفته ایم که هیچکس و هیچ مدرسه ای حق ندارد ریالی بابت ارائه کارنامه به دانش آموز طلب کند، لذا درخواست مبالغ نقدی از دانش آموزان تخلف است.

وی تاکید کرد: برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا غیر حضوری تابع ستاد ملی کرونا است، قرار است که اگر شرایط فراهم باشد در دو پایه یعنی نهم و دوازدهم به خاطر شرایط خاصی که دارند به شکل حضوری و بقیه پایه ها به شکل مجازی انجام شود.

این مسئول توضیح داد: در مرحله ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه کلاس ها و نیز امتحاناتشان به پایان خواهد رسید. دوره متوسطه اول و دوم نیز تا ۲۷ و یا نهایتا ۲۸ خرداد بایستی امتحانات را تمام‌ کرده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خاطرنشان کرد: همچنان کمبود نیروی انسانی داریم، ولی دولت هم توان محدودی برای جذب نیرو دارد؛ بنابراین ما چاره ای جز استفاده از نیروهای بازنشسته و خرید خدمات و… نداریم.

علیمراد کرمی افزود: بحث معیشتی خاصی برای معلمان صورت نگرفته است، چون تعداد زیاد است و رقم‌ هر چقدر هم باشد امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: در زمینه رتبه بندی معلمان که قسمتی انجام شده قسمتی هم امیدواریم‌ امسال انجام شود، این اقدام رشد خوبی در زمینه حقوق معلمان داشته و می توانیم‌ بگوییم حقوق آنها دوبرابر شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا