امسال کشت برنج در خطر است

مهرداد ویسکرمی در جلسه بررسی وضعیت کشت محصولات آبدوست استان که یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: درست است که چند سال گذشته سیل خسارت‌هایی را وارد کرد اما شرایط استان را به لحاظ آبی و بعد از سال‌ها بهتر کرد.

وی تصریح کرد: مردم در این چند سال عادت کرده و به سمت کشت محصولات آبدوست رفته‌اند ولی حالا باید چکار کرد؟

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: هدف از این جلسه این است که تدابیر لازم و پیشگیرانه اندیشیده شود.

ویسکرمی اضافه کرد: در مجلس کشت برنج مطرح شد که نتیجه چندانی نداشت و قرار بود آب منطقه‌ای تصمیم‌گیری کند که شورای نگهبان ایراد گرفت و برگشت داده شد و به کمیته سازگاری با کم آبی  داده شد.

وی بیان کرد: این مهم کار کمیته سازگاری با کم آبی را سخت‌تر کرد و احساس می‌کنم عزم جدی نیست و از کوتاهی‌های که در حق مردم می‌شود نمی‌گذرم و از مدیرانی که کار می‌کنند دفاع می‌کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به سد ایوشان، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی مردم بیرانوند و پایین‌تر راه آنها بسته شده که ماشین‌آلات سنگین آنجا نروند و در این راستا قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها بسته شده‌اند و مردم به کشت برنج روی آورده‌اند و امسال کشت برنج نیز در خطر است.

ویسکرمی ادامه داد: ظرفیت سد ایوشان ۵۰ میلیون مترمکعب بوده که فرض می‌شود حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد داریم و گفته می‌شود که آب شرب از آنجا تامین می‌شود که بعید می‌دانم.

وی اظهار کرد: اینکه آب شرب از این سد تامین می‌شود یا نه باید راست‌آزمایی شود، برآورد پایه و سال قبل را نیز داریم، باید با صداقت معلوم شود که چقدر آب داشته‌ایم.

برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس نداریم
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی تصریح کرد: اگر می‌خواهد کاری برای مردم انجام شود باید با آنها صحبت شود و باید اطلاع‌رسانی و اغنا صورت گیرد.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: امسال ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی باید فعال‌تر شود و در این جلسه باید تمهیدات لازم اندیشده شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا