روزنامه عبری دلیل اصلی عباس برای تعویق در انتخابات فلسطین را اعلام کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه به بهانه مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس، از به تعویق انداختن انتخابات فلسطین به تاریخ نامعلومی خبر داد.

روزنامه عبری یسرائیل هیوم نوشت، حماس بزرگترین پیروز در به تعویق انداختن انتخابات است، زیرا در برابر اختلافات و دودستگی‌ها در فتح، متحد باقی ماند.

این روزنامه نوشت، روشن است که انتخابات فلسطین با تصمیم محمود عباس به تعویق می‌افتد؛ اما نه به این دلیل که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد این انتخابات در قدس برگزار شود، بلکه دلیل آن ترس از دست دادن حکم‌رانی فتح است.

به نوشته یسرائیل هیوم، پیش بینی‌ها حاکی از پیروزی حماس در این انتخابات بود؛ همانطور که در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد و این امر موجب می‌شد جنبش فتح حکم‌رانی بر تشکیلات خودگردان فلسطین را از دست بدهد.

تنها فتح و رهبری فلسطین از پیروزی حماس نگران نبودند؛ بلکه مصر، رژیم صهیونیستی، اردن هم هراس دارند و هیئت‌های امنیتی را فرستادند تا محمود عباس را برای انصراف از برگزاری انتخابات ترغیب کنند.

کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان فلسطین تمایل نداشتند به حماس با مشارکت و پیروزی در انتخابات، در جهان مشروعیت ببخشند.

در همین راستا، ارزیابی‌های امنیتی صهیونیستی نشان داد که تعویق انتخابات فلسطین جنبش حماس را به تحریک در اجرای عملیات امنیتی در اراضی اشغالی و کرانه باختری وادار خواهد کرد؛ زیرا این جنبش با تعویق انتخابات مخالف است.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تمامی گروه‌های فلسطینی را به یک نشست فوری دعوت کرد تا در مورد یک اعتماد نو به نقل از برنامه ملی برای مقابله با اشغالگر توافق کنند.

هیچ مدرکی دال بر کارکرد بمب کثیف پیدا نکرده‌ایم
هم اکنون بخوانید

وی پس از جلسه رهبری فلسطین درباره برگزاری انتخابات گفت، آنچه اتفاق می‌افتد تاکیدی بر این امر است که جهاد و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی حقیقتی ثابت هستند و همه باید با این حقیقت با جدیت تعامل کنند و از آن چشم پوشی نکنند.

النخاله گفت: با وجود مظاهر قدرت خیالی که در سرویس‌های امنیتی و پلیسی مشاهده می‌شود، ملت فلسطین هنوز در سایه اشغالگر زندگی می‌کند. این سرویس‌ها شب و روز برای همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی تلاش می‌کنند با این گمان که شاید هماهنگی امنیتی دشمن را متقاعد کند به ما کشور بدهد.

وی با تلاش‌ها برای همزیستی با رژیم صهیونیستی از طریق انتخابات مخالفت کرد و گفت، رویدادهای گذشته از زمان امضای توافقنامه اسلو اثبات کرده که این صرفاً توهمی کاذب است.

النخاله از تمامی گروه‌های فلسطینی خواست به جای اعتراضات و اظهارنظر کردن‌ها فورا یک نشست ترتیب دهند و تنها یک بند در این نشست بررسی شود؛ آن هم اینکه ملت فلسطین ملت تحت اشغال است و ما باید روی یک اعتماد نو به نقل از برنامه ملی متناسب با این رویکرد توافق کنیم، هر گزینه دیگری تلف کردن هر چه بیشتر زمان و تلاش است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا