پخش مناظره‌های انتخاباتی از صداوسیما قطعی است

محمدحسین صوفی درباره‌ی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، اظهار کرد: بر اساس آخرین جلسه و گزارشی که با مدیران رسانه ملی و مسوولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما داشتیم، اعلام شد که مجموعه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های متنوعی برای برگزاری پرشور و حماسی شکوهمند انتخابات در حال تدارک است؛ اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی متنوع اعم از مستند، گزارش و اعتماد نو به نقل از برنامه های ترکیبی.

صوفی تاکید کرد: یکی از مهمترین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی امسال در رسانه ملی، برگزاری مناظره‌هاست که جزو اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جدی و قطعی سازمان خواهد بود و تا این لحظه جزو اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی اصلی و جدی بوده است. در طول جلسه‌ای که داشتیم، مسوول ستاد انتخابات گزارش داده و قرار است اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها اجرایی شوند.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما همچنین تاکید کرد که حجم کمی و کیفی ویژه‌اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رسانه‌ی ملی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به مراتب بیش از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دوره قبل خواهد بود.

صوفی که از معاونان پیشین صداوسیما در حوزه‌های «معاونت صدا» و «اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و نظارت» بوده است، درباره‌ی این اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی توضیح داد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفندماه پرحجم کلید خورده و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های متنوعی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است. بعضی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها هم منتظر هستند ثبت‌نام آغاز شود و کارهایشان را انجام دهند، اما اینکه مناظره‌ها در کدام شبکه باشد، مجری چه کسی باشد و چند اعتماد نو به نقل از برنامه تولید شود، مدیران صداوسیما باید در این زمینه پاسخگو باشند. 

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت زندگی شهید زین‌الدین
هم اکنون بخوانید

صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله اپلیکیشن «کلاب هاوس»، می‌توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون با هدف داغ نگه داشتن انتخابات و افزایش مشارکت مردمی باشند، اظهار کرد: هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند و نتوانسته‌اند جایگزین شبکه‌های رادیو و تلویزیون باشند. این را هم مشاهدات میدانی و هم نظرسنجی‌ها می‌گویند. حواسمان باشد صداوسیما کماکان جایگاه قدرتمند خودش را برای تولید و انتشار پیام و خبر و بارگذاری محتوا دارد. شبکه‌های اجتماعی جدید از جمله کلاب هاوس‌ها واقعا می توانند در خدمت صدا و سیمای رسمی ما قرار گیرند، کما اینکه ما از خیلی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنیم.

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در پایان درباره‌ی چگونگی نظارت بر تولید و پخش اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، نیز توضیح داد: اولا یکی از اعضای ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نماینده شورای نظارت بر صداوسیماست. یکی از اعضای شورای نظارت در آنجا حضور خواهد داشت و شورا به این وسیله در جریان مجموعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب شورای نظارت مثل همه‌ی ایام وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد که ضوابط و مقررات به ویژه آیین‌نامه قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کامل و دقیق و صحیح در رسانه ملی اجرا شود. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا