ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم تل‌آویو و حماس درباره تبادل اسیران

به گزارش ایسنا، این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی دسامبر از طریق مصر به حماس این پیشنهاد را داده بود. به گفته منابع اسرائیلی، اسرائیل انتظار داشت حماس پیشنهاد را در سایه بحران کرونا در نوار غزه بپذیرد. در حالی‌که حماس انتظار هیچ پیشرفتی را در موضوع تبادل اسیران در سایه انتخابات اسرائیل نداشت.

این منابع به روزنامه العربی الجدید که در لندن منتشر می‌شود، گفتند، تماس‌ها در دسامبر در سایه رویکرد سفت و سخت رژیم صهیونیستی در مذاکرات متوقف شد و مذاکرات کنونی با حمایت آلمان و نروژ از سرگرفته شده است.

این منابع اشاره کردند، تلاش‌های اخیر آلمان براساس درخواست رژیم صهیونیستی است که ظاهرا پس از کندی مصر در پاسخ به درخواست‌های اسرائیلی در این باره صورت گرفته است. تور وینسلند فرستاده جدید سازمان ملل به خاورمیانه نیز در این زمینه نقش دارد. 

به گفته منابع، مصر ازسرگیری مذاکرات درباره تبادل اسیران را با مسؤولان حماس در قاهره در جریان نشست گروه‌های فلسطینی درباره انتخابات شورای قانونگذاری بررسی کرد. شرکت‌کنندگان در مذاکرات یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و مروان عیسی مسؤول ارتباطات بین شاخه نظامی حماس و شاخه سیاسی این جنبش بوده‌اند.

انتهای پیام

کابینه بنیامین نتانیاهو رای اعتماد گرفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا