گزارش عفو بین‌الملل درباره زورگویی‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۲۰ آورده است، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی کودکان را آزار و اذیت و شکنجه کرده و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. صدها تن در بازداشت اداری ظالمانه به سر می‌برند و محدودیت‌هایی در آزادی رفت و آمد در کرانه باختری و نوار غزه اعمال شده است. ساکنان در معرض مجازات دسته‌جمعی قرار می‌گیرند و اسرائیل همچنان به محاصره غیرقانونی نوار غزه ادامه می‌دهد.

انهدام و مهاجرت

درباره انتقال اجباری و انهدام منازل باید گفت که رژیم صهیونیستی ۸۴۸ ساختمان مسکونی از جمله در قدس شرقی را منهدم کرده و موجب آوارگی ۹۹۶ فلسطینی شده است. قانون رژیم صهیونیستی این مساله را جز در صورت لزوم برای عملیات نظامی ممنوع کرده است. در موارد دیگر این رژیم ساختمان‌های مسکونی را مصادره کرده و عملیات انهدام یک مجازات دسته جمعی به حساب می‌آید و به موجب قوانین بین‌المللی ممنوع است. 

نهادهای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی با کمک مقامات این رژیم به عملیات تخلیه اجباری فلسطینی‌ها از منازلشان در قدس شرقی می‌پردازند.

تبعیض ظالمانه

رژیم صهیونیستی همچنان به تبعیض ظالمانه علیه شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی در زمینه‌های اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی، توزیع بودجه، حفظ امنیت و مشارکت سیاسی ادامه می‌دهد.

به گفته مرکز حقوقی عدالت، رژیم صهیونیستی بیش از ۶۵ قانون علیه فلسطینی‌ها دارد. فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی بیش از ۲۰ درصد ساکنان را تشکیل می‌دهند اما تنها به ۷.۱ درصد از بودجه دولت که به شوراهای محلی اختصاص می‌یابد، دست یافته‌اند.

اوت گذشته مرکز عدالت درخواستی را به نیابت از ۱۰ شورای فلسطینی و ده‌ها تن از شهروندان رژیم صهیونیستی علیه سیاست‌های دولت که به تبعیض ظالمانه علیه جوامع فلسطینی می‌پردازند، ارائه کرد.

همکاری نظامی روسیه-نیجریه؛ فروش ۱۲ بالگرد تهاجمی به آبوجا
هم اکنون بخوانید

رژیم صهیونیستی همچنان فلسطینی‌های کرانه باختری و غزه را که با شهروندان اسرائیلی ازدواج کرده‌اند، از دستیابی به حق تابعیت منع می‌کند.

قتل غیرقانونی و اعمال زور

مقامات رژیم صهیونیستی به قتل غیرقانونی و اعمال زور می‌پردازند. ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی از زور طی عملیات اجرای قانون از جمله عملیات بازرسی، بازداشت و حفظ امنیت حین تظاهرات استفاده می‌کنند.

براساس گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی دستکم ۳۱ فلسطینی از جمله ۹ کودک را شهید کردند. همچنین ۲۱۴ معترض به دست نیروهای اسرائیلی زخمی شدند. نیروهای اسرائیلی به سمت ماهیگیران و کشاورزان در غزه به صورت مکرر تیراندازی می‌کنند که به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد.

رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره هوایی، زمینی و دریایی غیرقانونی نوار غزه و خارج آن ادامه می‌دهد و همین مساله موجب مشکلاتی برای تردد افراد و ورود کالاها به نوار غزه شده است.

بازداشت ظالمانه

مقامات رژیم صهیونیستی شبانه به منازل هزاران فلسطینی یورش برده و آن‌ها را بازداشت می‌کنند که این مساله نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

مقامات رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت اداری قابل تمدید برای بازداشت فلسطینی‌ها بدون اتهام یا محاکمه استفاده می‌کنند. حدود ۳۴۰۰ فلسطینی از اراضی اشغالی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

محاکمه‌های ظالمانه

غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان ساکن اراضی اشغالی در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند که معیارهای بین‌المللی را ندارند و در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار می‌گیرند. سربازان و نیروهای پلیس و دستگاه‌های امنیتی همچنان به شکنجه و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان می‌پردازند. 

رژیم صهیونیستی همچنان مانع ورود هیئت‌های حقوق بشری به اراضی اشغالی فلسطینی می‌شود.

تظاهرات در مجارستان علیه دخالت دولت در تحقیقات علمی و دانشگاهی
هم اکنون بخوانید

۳۰ ژوئیه نیروهای اسرائیلی محمود نواجعه، مدافع فلسطینی حقوق بشر و هماهنگ کننده کمیته تحریم ملی را بازداشت کردند. ۱۳ نوامبر دادگاه مرکزی قدس با درخواست عفو بین‌الملل علیه ممانعت از سفر ظالمانه و مجازات لیث ابوزیاد، مدافع حقوق بشر  و کارمند عفو بین‌الملل مخالفت کرد. نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دلایل نامعلوم مانع ورود وی به قدس شرقی و سفر به خارج از طریق اردن شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا