وزیر سابق محیط زیست بولیوی در کشوری دیگر پناهنده شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “ماریا پینکرت”، وزیر سابق محیط زیست و آب بولیوی در نامه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، بدون اشاره به نام کشور اعلام کرده که درخواست پناهندگی داده است.

وی گفت: هنگامی که سیستم قضایی و دادگستری بولویوی مجددا بی‌طرفی را پیشه کند و حقوق اساسی مرا تضمین کند، در مقابل دادگاه حاضر خواهم شد.

از آنجایی که پینکرت در تاریخ ۳۱ مارس برای شهادت دادن در ارتباط با تحقیقات فسادی که علیه وی در جریان است، حاضر نشد، دفتر دادستان بولیوی اول آوریل حکم بازداشتی را برای وی صادر کرد.

جنین آنی‌یز، رئیس جمهور موقت سابق بولویوی در مارس سال جاری میلادی به اتهامات تروریسم، اغتشاش و توطئه در ارتباط با آنچه که محققان آن را یک کودتا می‌دانند، بازداشت شد؛ کودتایی که منجر به برکناری اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی شد. کمی بعد آنی‌یز اعلام کرد که برایش چهار ماه بازداشت اداری تا زمان رسیدگی به پرونده صادر شده است. دو تن از اعضای سابق دولت موقت آنی‌یز یعنی وزیر سابق دادگستری و وزیر سابق نیرو نیز به عنوان بخشی از همین تحقیقات بازداشت شدند.

در پایان ماه گذشته میلادی بازداشت چهارماهه آنی‌یز به شش ماه افزایش یافت. این افزایش مدت بازداشت برای دو وزیر سابق فوق‌الذکر نیز اجرا شد.    

انتهای پیام

آمریکا گروه‌های امدادرسان را از تحریم‌های مربوط به انصارالله یمن مستثنی کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا