در نشست وین درباره گام‌های آمریکا برای کاهش تحریم‌ها رایزنی می‌شود


در نشست وین درباره گام‌های آمریکا برای کاهش تحریم‌ها رایزنی می‌شود

سخنگوی کاخ سفید، با بیان این‌که تغییری در موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اهمیت مذاکره ایجاد نشده است، گفت که نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که فرایند دیپلماتیکی که در نهایت به گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن بنیجامد، چه مدت زمان می‌برد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، با بیان این‌که تغییری در موضع «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اهمیت مذاکره ایجاد نشده است، گفت که نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که فرایند دیپلماتیکی که در نهایت به گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن بنیجامد، چه مدت زمان می‌برد.

وی افزود که دیپلماسی روندی زمان‌برد است و گاهی وقت‌ها سرعت این روند آن‌طور که همه می‌خواهند، نیست.

ساکی با اشاره به نشست طرف‌های برجام در وین، گفت که آنچه طی روزهای آینده پیش رو داریم، تمرکز بر گفت‌وگوهای غیرمستقیم است که از طریق طرف اروپایی انجام می‌شود و معتقدیم که گامی به سمت دیپلماسی است.

وی افزود که به طور قطع، در رایزنی‌های روزهای آینده گام‌های هسته‌ای که ایران باید برای بازگشت به تعهدات برجامی خود و اقدام‌هایی که آمریکا باید برای تسهیل تحریم‌ها بردارند، مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت

ساکی افزود که در حال حاضر در آغاز مذاکرات هستیم و پیش‌بینی نمی‌کنیم که از طریق این روند، مذاکرات مستقیم بین آمریکا و ایران انجام شود؛ هرچند از این مسأله استقبال می‌کنیم.

 

وزیر خارجه ونزوئلا: ایران با اتکا به توانش پیشرفت‌های خوبی داشته است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا