تاکید گروه‌های فلسطینی بر وحدت سیاسی و قانونی اراضی فلسطینی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گروه‌های فلسطینی ضمن امضای منشور شرافت بر انجام شفاف و صریح انتخابات در تمام مراحل تاکید کردند در حالی‌که رقابت شرافتمندانه بین لیست‌های انتخاباتی رقیب حکم‌فرما باشد و وحدت ملی، آشتی ملی و حفظ حق شهروند در انتخاب افرادی که به قانون انتخاباتی، سیستم‌ها و دستورات صادره براساس تنظیم روند انتخابات پایبند باشد، تقویت کند.

حاضران در این نشست مسائل ملی و خطرات فرا روی مساله فلسطین، برگزاری انتخابات قانون‌گذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی را با استناد به دستور ریاستی صادره در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱،‌ راه‌های تقویت مشارکت ملی بررسی کردند، راه‌های حل و فصل آن تقویت روند دموکراسی ملی فلسطین و ارجاع آن به طرف‌های مربوطه را در پی دارد.

همچنین ریاست شورای ملی فلسطین گزارشی تفصیلی درباره دیدگاه آن در خصوص وضعیت شورا و سازمان ارائه کرد به طوری‌که حاضران در نشست سازوکار شورای ملی جدید و تعداد اعضای آن را در چارچوب تقویت و فعال سازی نقش سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان نماینده قانونی ملت فلسطین بررسی کردند.

حاضران در نشست بر تمامیت ارضی فلسطین به لحاظ قانونی و سیاسی و بر لزوم برگزاری انتخابات آتی در قدس، کرانه باختری و غزه و مقابله با هر گونه تدابیری که مانع از برگزاری ویژه انتخابات در قدس می‌شود، تاکید کردند.

شرکت کنندگان بر تکمیل رهبری یکپارچه مقاومت مردمی فراگیر و فعال سازی آن طبق بیانیه اخیر دیدار دبیران کل تاکید کردند.

انتهای پیام

شورای امنیت امروز درباره کره شمالی نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا