مشارکت بیش‌از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر/ ساخت ۲مدرسه در هراستان از محل وجوه جمع‌آوری شده

مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بسته تحولی سازمان نوسازی مدارس که از آن تحت عنوان طرح «آجر به آجر» یاد می شود اظهار کرد: طرح آجر به آجر به دنبال آن است که تعداد افراد بیشتری را درگیر موضوع مدرسه سازی کند.

وی افزود: در واقع در این طرح به دنبال جمع کردن عدد و رقم ریالی و بالابردن تعهد خیرین برای ساخت مدرسه نبوده و نیستیم بلکه هدف ما افزایش مشارکت و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت در امر خیر مدرسه سازی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا مهرماه سال جاری ۲۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کرده بودند گفت: در یک پویش ۱۳۰ هزار نفر دیگر به این طرح پیوستند و شمار مشارکت کنندگان به ۳۳۰ هزار نفر رسید و در حال حاضر شاهد حضور و مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر هستیم که البته میزان مشارکت استان ها با یکدیگر متفاوت است.

رخشانی مهر ادامه داد: از محل اعتبارات جمع آوری شده در هراستان، از پویش اولی که به راه افتاد ساخت یک مدرسه در هراستان و در پویش دوم این طرح نیز ساخت یک مدرسه دیگر در هراستان در دستورکار قرار گرفت و به عبارتی می توان گفت در هر استان دو مدرسه از محل این اعتبارات ساخته خواهد شد و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد خیرین مدرسه ساز ۱۵۵۰ میلیارد تومان و امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که تا دو ماه گذشته به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسیده بود و پیش بینی می کنیم تا اردیبهشت سال آتی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان هم برسد اظهار کرد: معتقدیم طرح آجر به آجر هم که کار خیر مدرسه سازی است به تدریج جان می گیرد و چون کار فرهنگی زمانبر است نباید آن را رها کرد. جامعه خیرین مدرسه ساز هم که در سال ۷۷ شکل گرفت در ابتدا یک نهال کوچک بود و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

هشدار نسبت به وقوع انحراف در تولید مسکنِ قرارگاهی
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد که باید به طرح آجر به آجر فرصت بدهیم تا بتواند در جامعه نفوذ کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا