«تحریم صندوق رأی» خواست تمامیت خواهان است

در بیانیه حزب جمهوریت آمده است: تحریم و نادیده گرفتن صندوق رای از طرف منتقدین و معترضین ولو این که اکثریت برای خود فراهم کنند هیچ تاثیری در تغییر رویه حاکم بر ساز و کارها ندارد و چه بسا خواست تمامیت خواهان و اقتدارگرایان، قهر این بخش از مردم از صندوق رای باشد. تاریخ قهر و تحریم صندوق رای چه در ایران و چه در جهان نشان می‌دهد که تحریم کنندگان نتوانسته‌اند از این طریق به خواسته‌های معقول و منطقی خود دست یابند.
به گزارش اعتماد نو به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، این حزب به مناسبت نزدیک شدن به فصل انتخابات، اطلاعیه ای را در راستای دعوت از مردم جهت مشارکت در انتخابات منتشر کرده است که متن کامل آن بشرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اینک که نو شدن طبیعت در کشور عزیزمان ایران همزمان شده است با فصل دیگری از نو شدن سرنوشت و استفاده از فرصت و حق اساسی انتخاب ملت عزیز ایران، توجه هموطنان را به موارد زیر جلب می کنیم:
 در هیچ برهه ای از تاریخ جمهوری اسلامی اکثریت مردم تا این حد احساس یأس و ناامیدی از ساختارهای حاکمیتی نداشته و تا این اندازه اظهار مخالفت با شرکت در انتخابات نکرده‌اند به گونه‌ای که بسیاری از فعالان دوره‌های پیشین اکنون نه تنها قاطعانه از قهر و تحریم سخن می‌گویند بلکه حتی از فرط عصبانیت اجازه طرح مبحث را هم نمی‌دهند.
فعالان سیاسی به ویژه نخبگان باید توجه داشته باشند اظهارات و تصمیمات آنها در همه ابعاد زندگی یک ملت تاثیرات جدی داشته و ممکن است مسیر تاریخ و سرنوشت را عوض و وضعیت موجود از آنچه هست پیچیده تر و هراسناک تر یا برعکس بهبود بخشد توجه و پرهیز از تبعات سوء تصمیماتی که گاه غیرقابل جبران است جز با صبر و تدبیر میسر نیست.
واقعیت غیر قابل انکار این است که درصد قابل توجهی از شهروندان در هر انتخاباتی به هر دلیلی شرکت می کنند و البته بخشی بر اساس تکلیف شرعی و ملی و بخشی تحت تاثیر جریان سازی های رسانه‌ای و هیجانات و احساسات و یا از ترس واهی تبعات اداری و استخدامی و یا به واسطه تطمیع برخی از کاندیداها و طرفداران آنها پای صندوق رای خواهند آمد که مجموع این سبدهای آراء درصد قابل توجهی از وجاهت رأی را فراهم می نماید. با این ملاحظه، تحریم و نادیده گرفتن صندوق رای از طرف منتقدین و معترضین ولو این که اکثریت برای خود فراهم کنند هیچ تاثیری در تغییر رویه حاکم بر ساز و کارها ندارد و چه بسا خواست تمامیت خواهان و اقتدارگرایان، قهر این بخش از مردم از صندوق رای باشد. تاریخ قهر و تحریم صندوق رای چه در ایران و چه در جهان نشان می‌دهد که تحریم کنندگان نتوانسته‌اند از این طریق به خواسته‌های معقول و منطقی خود دست یابند و این به جهت آن است که اساساً سیاست و قدرت، عرصه قهر و ناز و تعارف نیست و خیال خامی است که فکر کنیم با این گزینه می توان بار دیگر در عرصه سیاسی به بازیگری ادامه داد.
حزب جمهوریت ایران اسلامی علیرغم تمامی محرومیت‌ها، محدودیت‌ها و ناملایمات هنوز صندوق رأی را نمود و آیینه افکار عمومی در مدنی ترین، کم هزینه ترین، کم خطرترین و شفاف ترین وجه ممکن می داند و اگر اعتراض و نارضایتی نسبت به روندهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم باشد هیچ گزینه ای برای نمایش آن بهتر از انتخابات پیش رو وجود ندارد؛ ضمن اینکه نباید از نظر دور داشت که اعلام و تبلیغ تحریم و قهر برای احزاب و شخصیت‌های سیاسی معتبر بسیار پرهزینه و پرخطر است. عقلانیت عملی ایجاب می کند برای هر کنش و واکنش سیاسی – اجتماعی هزینه فایده نموده، هرگاه فایده کاری بیشتر از هزینه های آن بود اقدام کنیم. بی شک در این برهه محاسبات ما حاکی از آن است که تبعات مثبت و فواید مشارکت در انتخابات به مراتب بر ابعاد منفی آن ترجیح دارد.
بر این اساس حزب جمهوریت ایران اسلامی از همه فرهیختگان و نخبگان و متخصصان با تجربه در زمینه مدیریت شهری در سراسر کشور بویژه اعضای حزب و هواداران، دعوت به عمل می آورد تا با مشارکت فعال در کاندیداتوری در فرصت باقیمانده روح امید و نشاط را در جامعه احیا کنند. بی شک مشارکت و عضویت در شوراهای شهر و روستا زمینه و ظرفیت بسیار مهم و قابل توجهی برای جوانان و زنانی است که می‌توانند در آن همزمان به استقبال فرصتهای شکوفایی و استعدادها رفته و در عین حال شهروندان جامعه را از انرژی جوانی و مدیریت مادرانه بهره‌مند سازند. از مسئولان برگزاری انتخابات در هر سطح و مرتبه ای درخواست می‌کنیم زمینه‌ساز مشارکت پویا، فعال و امید آفرین همه اقشار ملت باشند.
به امید ایرانی آزاد، آباد و مستقل برای همیشه
حزب جمهوریت ایران اسلامی
گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و چین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا