آغاز طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات/ رسیدگی به ۵٠٠ هزار پرونده از ابتدای سال ۹۹

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، محمدحسن سرابیان اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جدی برای برخورد با تخلفات و موضوع تحریم‌ها، با برپایی گشت‌های مشترک ورود جدی در بازار داشتیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۵٠٠ هزار پرونده در تعزیرات رسیدگی شده و حدود ٢۵٠ هزار پرونده توسط سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان و بقیه توسط سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک تشکیل و رسیدگی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است، اما وظیفه قانونی و شرعی دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تعزیرات باید ورود جدی داشته باشد، منتظر ارجاع پرونده تخلف نمی‌مانیم و طبق ماده ١٩ آیین نامه تعزیرات اختیار قانونی برای راه‌اندازی شعب سیار دارد.

سرابیان بیان کرد: طرح نظارت نوروزی با عنوان «تسهیل کسب و کار نوروزی سال ١۴٠٠» از امروز ١۶ اسفند تا ١۵ فروردین ١۴٠٠ برگزار و از مردم تقاضا داریم در روزهای پایانی سال و نوروز چنانچه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه ١٢۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت یا سامانه ١٣۵ تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام کنند، البته همکاران ما در روزهای تعطیل هم در شعب تعزیرات حضور دارند و مردم می‌توانند با مراجعه حضوری شکایات خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

وی افزود: طبق ماده ١٨ آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانیم مستقیما برای رسیدگی به شکایات و تخلفات ورود کنیم و این گزارش‌ها برای اعلام نظر کارشناسی به نهادهای نظارتی ارسال می‌شود و در صورتی که کارشناسی لازم را انجام ندهند از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری بهره می‌گیریم و نسبت به صدور حکم اقدام می‌کنیم.

نظارت بازرسان دادستانی تهران بر توزیع نذری هیئت‌های مذهبی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا