سرمایه‌گذاری ۸۴ میلیارد تومانی در توسعه فضای سبز

حمید لطف‌اللهیان در آیین افتتاح پروژه‌های توسعه فضای سبز در پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: امسال شهرداری اردبیل ۵۱ میلیارد تومان در مسیر توسعه فضای سبز هزینه کرده که این رقم با رشد ۶۱ درصدی در سال آینده به ۸۴ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: آهنگ توسعه فضای سبز در شهر اردبیل در همه مناطق، نواحی و مجموعه شورابیل شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده سرانه فضای سبز استان به وضعیت مطلوبی برسد.

شهردار اردبیل استاندارد سرانه فضای سبز در کشور را ۱۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در شهر اردبیل ۷٫۵ متر مربع است و ما همچنان با کسری پنج متر مربع فضای سبز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

لطف‌اللهیان افزود: در دو سال اخیر اقدامات مناسب در اجرای طرح‌های این حوزه انجام شده به گونه‌ای که در مناطق مختلف شهر کاشت درخت، درختچه و گل‌های زینتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار توسعه پارک‌های سطح شهر اردبیل، در سالجاری ۴۰ هزار اصله نهال، ۳۰۰ هزار درختچه زینتی و بیش از ۱٫۵ میلیون بوته گل‌های فصلی در مناطق مختلف شهر اردبیل کاشته شده است.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: همه این اقدامات محصول اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مدون و اصولی در شهر اردبیل بوده که نتایج آن را در توسعه فضای سبز در مناطق مختلف به عینه شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در سال آینده و با هزینه‌کرد ۸۴ میلیارد تومانی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده تا کاشت سه میلیون بوته گل فصلی و ۳۰۰ هزار درختچه در شهر اردبیل به انجام برسد.

افتتاح فضای آموزشی شش کلاسه در اندیکا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان
هم اکنون بخوانید

لطف‌اللهیان سختی کار را با توجه به شرایط اقتصادی شهرداری یادآور شد و ادامه داد: هر چند در کسب منابع و درآمدها مشکلاتی وجود دارد اما شهرداری با مدیریت درست منابع سعی می‌کند تا طرح‌های توسعه فضای سبز را به عنوان اولویت به انجام برساند.

وی اظهار کرد: سالانه باید ۵۳ هکتار توسعه فضای سبز اتفاق بیفتد تا در یک اعتماد نو به نقل از برنامه میان مدت بتوانیم به سرانه مطلوب در این حوزه دست پیدا کنیم.

شهردار اردبیل مطلوبیت توسعه فضای سبز را به ازای هر نفر ۱٫۵ متر مربع اعلام کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا در رسیدن به توسعه پایدار در کنار حفاظت و صیانت از فضای موجود، نهال‌کاری و درختکاری را با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مشارکت مردم تقویت کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا