پیام سرلشکر باقری به نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت


پیام سرلشکر باقری به نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با صدور پیامی به نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، ادبیات داستانی را ابزار مناسبی برای انتقال تجارب و آموزه‌های دینی، انقلابی و مذهبی دانست.

به گزارش  اعتماد نو به نقل از ایلنا، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح با صدور پیامی به نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت از دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کرد.

متن پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

«رشد و پویایی یک فرهنگ و تمدن، مرهون عواملی است که بی‌تردید یکی از مهمترین آن‌ها ادبیات و به‌خصوص ادبیات داستانی است.

ادبیات داستانی ابزار مناسبی برای انتقال تجارب است که با آن می‌توان به موضوعات انتزاعی عینیت بخشید و از نمادها، استعاره‌ها و تمثیل‌های فراوان آن برای تحکیم آموزه‌های مختلف بهره جست. ساختار و درون‌مایه موجود ادبیات داستانی می‌تواند ادراک عمیقی را در مخاطب ایجاد کند که همراه با کششی عاطفی نسبت به تثبیت آموخته‌ها و از جمله آموزه‌های دینی، انقلابی و مذهبی موثر واقع شود.

از این رو نباید از نقش اثرگذار داستان در انتقال مفاهیم ارزشی مانند ایثار، مقاومت و شهادت غافل ماند و آن را نادیده گرفت. در همین راستا جای بسی خوشوقتی است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان نهاد متولی در سیاست‌گذاری برای پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس و مقاومت با برگزاری جایزه ادبی یوسف نسبت به شناسایی علاقمندان و استعدادهای برتر در حوزه داستان‌نویسی دفاع مقدس و موضوعات مشابه اقدام و آثار برگزیده را جهت استفاده عموم جامعه عرضه می‌دارد.

رئیس‌جمهور فرا رسیدن سال ۱۳۹۹ را به رهبر انقلاب تبریک گفت
هم اکنون بخوانید

امید است که با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد ظرفیت‌های آموزشی و تخصصی مناسب به‌ویژه برای نویسندگان جوان، شاهد رشد روزافزون کمی و کیفی در حوزه ادبیات، خصوصاً داستان و داستان‌نویسی دفاع مقدس و مقاومت و تحقق نهضت صد برابری مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشیم.

اینجانب ضمن تشکر از دست‌اندرکاران نهمین جایزه ادبی یوسف و نیز تبریک به برگزیدگان این جشنواره، کسب توفیقات روزافزون ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری
رئیس ستادکل نیروهای مسلح»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا