۱۱۱ واحد تولیدی تعطیل شده استان مرکزی به مدار تولید بازگشتند

سید علی آقازاده ۱۳ اسفندماه در مراسم تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی اظهار کرد: هفته گذشته از پایتخت انرژی کشور عسلویه بازدید داشتم و به هر بخشی از پارس جنوبی وارد شدیم آثار و تولیدات صنعتگران استان مرکزی را شاهد بودیم.

وی افزود: در پالایشگاه ستاره و نفت بندرعباس نیز اثراتی از صنعتگران استان مرکزی به چشم می خورد که تماما باعث سربلندی است، در مذاکره با مدیران پارس جنوبی و پالایشگاه های مذکور اعلام شد که از امکانات و ظرفیت های صنعتی استان بیشتر بهره مند شوند و در نهایت، جمع بندی این بازدید چنین شد که کارگروهی در استان مرکزی با حضور نمایندگان و مدیران پارس جنوبی و دو پالایشگاه مذکور تشکیل شود تا هماهنگی به منظور احداث سایت ها و تولید قطعات و ماشین آلات با محوریت کارگروه انجام گیرد و امیدواریم با اینکار از ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان بیشتر استفاده شود و قطعا پذیرای نظرات و کمک های دیگر صنایع برای حضور فعال تر و هماهنگ تر در کشور هستیم.

آقازاده با اشاره به اینکه در کنار حضور صنایع بزرگ استان مانند آذرآب و … دیگر صنایع استان مانند گداختار هم در این منطقه فعال بودند، تصریح کرد: در سفر اخیر مدیرعامل ایران‌خودرو نیز کارگروهی تشکیل شد که می توان با محوریت آن، در زمینه قطعه سازی نیز فعال تر عمل کرد و باید این دو کارگروه بیش از همیشه فعال باشند تا ظرف دو ماه آینده به نتایج خوب دست یابیم.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در ۱۱ ماهه امسال در شرایط تحریم افتخار آفرید، در بازه زمانی مذکور ۸۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی انجام گرفته است و برای اولین بار به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادرات به ثبت رسیده است. درست است که صادرات در سال ۹۹ کاهش داشته است، اما با وجود سختی ها و تحریم های داخلی و خارجی این رقم بسیار ارزشمند است.

اوپک پلاس تصمیم شتابزده نخواهد گرفت
هم اکنون بخوانید

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بهمن ماه سال گذشته تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان حدود ۴۵۰۰ نفر بوده است، اما این رقم در بهمن ماه امسال به ۱۰۴۳ نفر رسیده است، افزود: این ارقام در واقع دستاوردهای بزرگی به شمار می رود، ۳۷۰ فقره پروانه بهره برداری به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان و ۷۲۹ جواز تاسیس صادر شده است که ۱۱ هزار فرصت شغلی به همراه خواهد داشت، همچنین استان مرکزی در واقع اولین استانی است که بیشترین پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی را به همت بخش خصوصی داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان مرکزی پایین ترین میزان در سطح کشور را داشته است که نشان از این دارد که دولت و بخش خصوصی در این استان همراه هستند تا بتوانند مشکلات را کمتر و مسیر را هموارتر کند، گفت: طبق اعلام وزارت صمت ۱۱۱ واحد تولیدی تعطیل شده، امسال دوباره فعال شده اند که حاصل تلاش بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: مسلما در هر جامعه ای افرادی هستند که کشور را ناکارآمد نشان دهند، اما در سال جاری بخش خصوصی استان دستاوردهای بسیاری در شرایط سخت کرونایی و تحریم داشته است به طوری که رسما اعلام شد هیچ کشوری چنین تحریم هایی را تجربه نکرده است و در این شرایط به شکلی پیش رفته ایم که کشور در آستانه تولید واکسن کرونا قرار دارد.

آقازاده با بیان اینکه با وجود همه این سختی ها همچنان زندگی جریان دارد، افزود: مسلما با تحمل این سختی ها فردای پر امیدی برای فرزندان ما طلوع خواهد کرد و دمیدن این صبح امید مشروط به همدلی و بهانه ندادن به دست دشمن است.

احتمال کاهش تقاضای جهانی برای دلار
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، در این از ۳۸ صنعت استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دو =

دکمه بازگشت به بالا