رئیس جمعیت حقوق بشر عربستان: گزارش آمریکایی درباره خاشقجی مبتنی بر واقعیات نیست!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه سعودی الریاض، مفلح بن ربیعان القحطانی، رئیس جمعیت دولتی حقوق بشر تلاش برای تحمیل اشتباهی، بر عربستان و رهبری آن که گروهی از افراد بر خلاف قوانین و چارچوب وظایفشان مرتکب شده‌اند را رد و توجیه کرد: مقامات عربستان این افراد را در قالب محاکمه‌ای عادلانه و در حضور نمایندگان بین‌المللی و حقوقی و اولیای دم محاکمه کردند و به اشد مجازات محکوم کردند و حتی در مورد برخی مجازاتی در حد اعدام صادر شد.

او افزود:‌ مقامات سعودی تمام تدابیر حقوقی لازم را در قبال متهمان قتل جمال خاشقجی و افراد خودسر انجام دادند و آنها را بعد از تکمیل مراحل تحقیقات به دادگاه ارجاع دادند و احکام نهایی در حق آنها صادر شد.

این مقام سعودی ادامه داد: محاکمه متهمان طبق قوانینی و لوایح کیفری انجام گرفت و جمعیت حقوق بشر بر حضور در این محاکمه‌ها و اطمینان از تدابیر شفاف و درست محاکمه‌ها در سایه استقلال دستگاه قضا در خصوص صدور احکام قضایی نهایی در حق متهمان این پرونده تاکید داشت.

القحطانی خاطرنشان کرد: نتایج گزارش اطلاعاتی آمریکا براساس نتیجه‌گیری‌های شخصی و گزارش رسانه‌ها است نه براساس مدارک واقعی گرایانه لذا مبتنی بر شک و شبهه و نه صداقت است و ثابت می‌کند آنچه مقامات سعودی به آن دست یافتند چیزی برای پنهان کردن در خصوص این حادثه باقی نگذاشت.

رئیس جمعیت حقوق بشر تاکید کرد، همه حامی حمایت از حقوق بشر و تقویت آن هستند اما به شرطی که این هدف سیاسی نشود و از سوی برخی در راستای وعده‌های انتخاباتی و تحقق اهداف سیاسی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. روشن است گزارش صادره و زمان آن و اظهارات برخی مسؤولان آمریکایی هیچ ارتباطی به حمایت از حقوق بشر ندارد بلکه برای تحقق اهداف سیاسی مطرح شده است. این گزارش بر هیچ دلایل واقعی تکیه نداشته و هیچ واقعیت جدیدی را در برندارد. تنها برای ایجاد جنجال در مساله‌ای تمام شده است که حکم قضایی آن صادر شده و همه باید به آن احترام بگذارند. 

در رسانه‌های آمریکا؛ همه مردان ترامپ، علیه ترامپ
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا