سفیر امارات در اراضی اشغالی: دیدگاه مشترکی درباره سازش داریم

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، محمد آل خاجه، سفیر امارات در اراضی اشغالی در جریان تقدیم استوارنامه خود به روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ابوظبی و تل‌آویو هر دو دیدگاه مشترکی در قبال سازش دارند. 

سفیر امارات مدعی شد، توافقنامه ابراهیم دستاوردی تاریخی است که نتایج آن بر کل منطقه منعکس خواهد شد!

او اضافه کرد: هر راهکاری جز صلح به منزله نابودی و فقر خواهد بود و من تمام تلاش خود را برای استحکام روابط و ارتباطات بین دو ملت امارات و اسرائیل خواهم کرد.

این سفیر ادامه داد: توافقنامه ابراهیم چراغ روشن تاریخ انسانی باقی خواهد ماند و امیدوارم با ملت اسرائیل برای دستیابی به صلح دائمی که ملت‌های منطقه از آن بهره مند شوند، تلاش کنیم.

نخستین سفیر امارات در اراضی اشغالی اشاره کرد، دو طرف برای نجات جان‌ها و بازگشت چرخه اقتصاد تلاش خواهند کرد.

سفیر امارات در اراضی اشغالی بعد از ورودش به تل‌آویو در صبح امروز (دوشنبه) نیز در اولین اظهارات خود عنوان کرده بود: ملت‌های ما شروع به رقابت برای جبران وقت تلف شده کرده‌اند.

همچنین روون ریولین از برافراشتن پرچم امارات بر فراز مقر ریاست اسرائیل استقبال کرد.

او در دیدار با آل خاجه به عنوان اولین سفیر امارات تاکید کرد، پرچم امارات در مقر ریاست اسرائیل برافراشته شده و ملت اسرائیل به شما خوش آمد می‌گویند.

ریولین این گونه ادامه داد: صلح واقعی که دوام بیاورد صلح بین ملت‌هاست.

سفیر امارات استوارنامه خود را تقدیم رئیس رژیم صهیونیستی کرد.

همچنین گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی لحظه ورود اولین سفیر اماراتی به تل‌آویو را “روز تاریخی دیگر در خاورمیانه و گامی بزرگ در جهت تقویت صلح بین دولت‌ها و ملت‌های منطقه” خواند.

بایدن: خروج نیروها از افغانستان به معنای چشم‌پوشی از تروریسم نیست
هم اکنون بخوانید

اشکنازی در دیدار با آل خاجه گفت، امارات نقشی مهم در رهبری تغییری که توافقات ابراهیم در سراسر خاورمیانه منجر شد، ایفا کرد.

اشکنازی تاکید کرد، افتتاح کنسولگری و دفاتر دیپلماتیک در ابوظبی و دبی و سفارت امارات در تل‌آویو برای تقویت روابط و تحکیم صلح ضروری هستند.

او اضافه کرد: مقابل ما فرصت تاریخی برای ارائه یک الگو در صلح گرم و فراگیر بین ملت‌ها و کشورها وجود دارد، خرسندم که این گرمی سریع در روابط بین دولت‌ها و تحقق دیدگاه صلح بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها را می‌بینم.

آل خاجه چند روز در اراضی اشغالی می‌ماند و بعد از آن به امارات باز می‌گردد؛ چرا که هنوز ساختمان سفارت امارات در تل‌آویو انتخاب نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا