توزیع ۳۰۰ هزار تُن نهاده دامی در لرستان

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور ما در وضعیت تحریم ظالمانه و در یک جنگ اقتصادی نابرابر و با دشمن ظالم و مکارقرار گرفته است.

وی با اشاره به این که نگاه ما این است که از درون باید قوی شویم، عنوان کرد: ۸۵ درصد احتیاجات مواد غذایی کشور در داخل تولید می شود و ما دنبال این هستیم که آن ۱۵ درصد دیگر را نیز طی یک اعتماد نو به نقل از برنامه پنج ساله یا دو اعتماد نو به نقل از برنامه ۱۰ ساله خودمان تولید و تأمین کنیم که نیازمند به دیگران نباشیم.

حسنی‌مقدم بیان کرد: در شرایط کنونی درخصوص تأمین نهاده‌ها به سبب اینکه کشور در یک منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته امکان کشت برخی از محصولات به ویژه ذرت و کنجاله‌ سویا که مورد نیاز صنعت مرغداری ماست، و در زمینه تولید محصول جو که ۳۰ درصد از نیاز که باید از خارج کشور وارد کنیم، وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که امسال در استان نزدیک به ۳۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی توزیع کردیم، افزود: ۱۴۰ هزار تن ذرت، ۸۰ هزار تن سویا، ۶۰ هزار تن جو، ۳۰ هزار تن سبوس بین دامداران توزیع شده است.

وی با اشاره به تولید ۲۰ هزار تن گوشت قرمز در استان، افزود: ۲۵ درصد از این مقدار توسط عشایر ما تولید می شود.

حسنی‌مقدم افزود: امسال به این دلیل که بانک مرکزی نتوانست به تعهدات خود عمل کند و وزارت صمت نتوانست ثبت سفارش داشته باشد، کِشتی ‌انی و بنادر به موقع به گمرک نرسیدند و گمرک نیز به موقع کالاها را ترخیص نکرد، تقریباً ۹ ماهه اول سال به سختی خاصی توانستیم نیاز مرغداران را مرتفع کنیم.

وام ازدواج کارت پایان خدمت نمی‌خواهد
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که تاکنون توانستیم ۱۰۰ نیاز دانه ذرت و ۵۰ درصد نیاز کنجاله سویا را تأمین کنیم، افزود: با پیگیری‌های استاندار، مسئولان استانی و کشوری می توانیم بگوییم تا پایان سال ۱۰۰ درصد نیاز نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری استان تأمین شده است.

وی افزود: برای اطمینان خاطر از اینکه نهاده به دست مصرف کننده اصلی خود می‌رسد یک سامانه رصد و پایش در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده و ورودی استان و نحوه توزیع آن مشخص است و  کوچکترین خطا را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

حسنی‌مقدم بیان کرد: قبلاً کار توزیع نهاده‌ها به صورت دستی انجام می‌شد اما الان توسط یک سامانه جامع بازرسی تحت عنوان بازارگاه انجام می‌شود.

انتهای پیام  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا