طالبان کنترل ۵۲ درصد از قلمروی افغانستان را در اختیار دارد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری طلوع، این تحقیق که توسط آژانس خبری پژواک افغانستان انجام شد، نشان می‌دهد که دولت افغانستان کنترل ۴۶ درصد این کشور را در اختیار دارد.

در این تحقیق که در بازه زمانی ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ تا سوم فوریه سال جاری میلادی انجام شد، ۱۲۶۶ تن مورد پرسش و مصاحبه قرار گرفتند.

در این تحقیق همچنین مشخص شد، مناطق تحت کنترل طالبان ۳۳۷ هزار کیلومتر مربع است و مناطق تحت کنترل دولت ۲۹۷ هزار کیلومتر مربع است اما ۱۸ هزار کیلومتر دیگر گفته می‌شود تحت کنترل هیچکدام نیست.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که طالبان کنترل کامل بیش از ۲۷ منطقه را در اختیار دارد در حالیکه دولت بر ۶۴ منطقه کنترل کامل دارد. ۲۹۷ منطقه دیگر نیز تحت کنترل دو طرف هستند.

یکی از سخنگوهای طالبان در این تحقیق مدعی شده که آنها کنترل بیش از ۷۰ درصد افغانستان را در اختیار یا بر آن نفوذ دارند اما یکی از سخنگوهای وزارت کشور افغانستان گفته که طالبان حضور مداومی بر بخش‌های کشور ندارد.

این ادعا از سوی طالبان از سوی حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست هفتگی روز شنبه رد شد.

وی گفت: طالبان مدعی است که کنترل بیش از ۷۰ درصد از قلمروی افغانستان را در اختیار دارد. آنها در کویته پاکستانی نشست تشکیل می‌دهند و در آنجا تصمیم می‌گیرند که چه تعدادی را در افغانستان بکشند و دستاوردهایی را که ما حاصل کرده‌ایم، از بین ببرند و زیر ساخت‌های ما را نابود کنند.

انتهای پیام

شکایت اردوغان از یک سیاستمدار مخالف بخاطر مقایسه وی با نتانیاهو
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا