دخالت قدرت‌های استکباری عامل اصلی تروریسم و ناامنی غرب آسیا است


دخالت قدرت‌های استکباری عامل اصلی تروریسم و ناامنی غرب آسیا است

وزیر دفاع گفت: منطقه غرب آسیا با تروریسم و ناامنی های بیشماری مواجه است و مداخلات خارجی و دخالت قدرت‌های استکباری عامل اصلی آن محسوب می‌شود.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا،امیر سرتیپ حاتمی در ادامه حضور در اجلاس وزرای دفاع اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با وزیر دفاع کشور ماداگاسکار دیدار و گفتگو کرد.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به روابط خوب دو کشور ایران و ماداگاسکار اشاره کرد و گفت:  جمهوری اسلامی ایران و ماداگاسکار اشتراکات زیادی دارند و می‌توانند به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف بیاندیشند و این از آن جهت است که ماداگاسکار و کشورهای آفریقای جنوبی از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران موقعیت دو کشور ایران و ماداگاسکار را در اقیانوس هند و دو قاره آسیا و آفریقا، مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم که روابط دو کشور در همه حوزه ها به خصوص حوزه نظامی تقویت شود.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: متاسفانه منطقه غرب آسیا با تروریسم و ناامنی های بیشماری مواجه است و مداخلات خارجی و دخالت قدرت‌های استکباری عامل اصلی آن محسوب می‌شود.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار مساعدت گارد ساحلی و دولت ماداگاسکار را در حل مشکل ماهیگیران ایرانی که در آب های پیرامونی ماداگاسکار گرفتار دزدان دریایی می شوند، خواستار شد.

در این دیدار  مقرر شد این موضوعات و سایر علاقمندی های طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های فیمابین به صورت جدی پیگیری شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده با فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا