روزنامه کره شمالی خواستار افزایش هشدار برای مقابله با کروناویروس شد

به گزارش ایسنا، روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی نوشت: در حال حاضر موارد کروناویروس در جهان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است و تعداد مرگ‌های ناشی از ابتلا به این بیماری ویروسی نیز به بیش از ۲.۱۴ میلیون نفر افزایش یافته است. ما باید نسبت به این مساله هشیار باشیم و اقدامات اضطراری مقابله با ویروس را نیز بیش از گذشته انجام دهیم.

این روزنامه متعلق به حزب حاکم کره شمالی همچنین از مردم خواسته تا طوری با ویروس کرونا رفتار کنند انگار که یک جنگ است و نوشته، مردم نباید هشیاری و دقت خود را کم کنند و باید قاطعانه در برابر این ویروس رفتار کنند.

این روزنامه همچنین نسبت به مقابله طولانی مدت با این بیماری پاندمی هشدار داده و خواستار رعایت دقیق قوانین مقابله با ویروس مانند ماسک زدن، ضد عفونی کردن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی شده است.

کره شمالی مدعی شده که هیچ موردی از ویروس کرونا را در کشور ندارد اما سطح بالای هشدار را حفظ کرده و قوانینی شامل فاصله گذاری اجتماعی، کنترل مرزی و سایر محدودیت‌های تردد را اعمال کرده است.

اوایل دسامبر ۲۰۲۰، رسانه دولتی این کشور گزارش داد پیونگ یانگ بالاترین سطح هشدار را علیه کرونا وضع کرده، فعالیت مکان‌های عمومی را به حالت تعلیق کرده و محدودیت‌هایی را برای مردم در پایتخت وضع کرده است.

انتهای پیام

اشرف غنی: صلح با طالبان بدون آتش‌بس غیرممکن است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دو =

دکمه بازگشت به بالا