شصت‌ویکمین دوره مذاکرات اکتشافی ترکیه و یونان پایان یافت

به گزارش ایسنا،‌ خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، سدات اونال معاون وزیر امور خارجه، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری، چاغاتای ارجیس مدیر کل امور سیاسی- مرز دریایی-هوایی دوجانبه وزارت خارجه و باریش کالکاوان معاون امور مرز دریایی-هوایی ترکیه و همچنین پاولوس آپوستولیدیس سفیر بازنشسته یونان، الکساندروس کویو مدیر کل وزارت امور خارجه و ایفیگنیا کانارا، رئیس دفتر وزارت امور خارجه یونان در این نشست حضور یافتند.

نخستین دور دیدارهای اکتشافی میان ترکیه و یونان در سال ۲۰۰۲ در آنکارا در سطح معاونین وزرای خارجه و آخرین نوع از این دیدارها بین دو کشور نیز مارس ۲۰۱۶ در آتن برگزار شده بود.

پس از مارس ۲۰۱۶ دیدارهای اکتشافی میان دو کشور به دلیل رویکرد منفی و غیرسازنده دولت وقت یونان به رهبری الکسیس سیپراس متوقف شد و سطح گفت‌وگوها به مشورت سیاسی طرفین کاهش یافت.

از سوی دیگر مقامات اتحادیه اروپا نیز طی روزهای اخیر از آغاز گفت‌وگوها میان ترکیه و یونان استقبال کرده‌اند. همچنین وزرای خارجه و مقامات انگلستان، ایتالیا، آلمان و اسپانیا اعلام کرده‌اند که از آغاز مذاکرات اکتشافی بین آنکارا و آتن استقبال می‌کنند.

پیتر استانو، سخنگوی شورای اروپا اعلام کرده که اتحادیه اروپا آماده کمک به ترکیه و یونان برای حل و فصل اختلافات در صورت تقاضای آنکارا و آتن است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ۲۱ ژانویه در دیدار با چاووش‌اوغلو در بروکسل خواستار برداشته شدن گام‌های عملی از سوی طرفین برای حل اختلافات موجود شد.

انتهای پیام

نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رفتن صدام راه را به روی زیارت امام حسین (ع) باز کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا