ادامه روند کاهشی تلفات تصادفات در نه ماهه امسال

به گزارش ایسنا قربانیان تصادفات که مدت ها بیش از ۲۰ هزار نفر بود از سال ۱۳۹۱ به کمتر از این رقم رسیده و این کاهش آمار در سال های متوالی تکرار شده است.

در سال جاری نیز آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهشی قابل توجه مواجه بوده که به نظر می رسد یکی از دلایل آن کمتر شدن تعداد سفرها در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده در این خصوص بوده است.

در نه ماهه منتهی به پایان آذر سال جاری ۱۱ هزار و ۷۷۸ نفر در تصادفات جان باختند که از این تعداد ۹۶۸۶ مرد و ۲۰۹۲ زن بودند.

این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات تصادفات ۱۳ هزار و ۷۰۳ نفر بود، ۱۴ درصد کاهش یافته است. در این مدت استان های فارس با ۹۲۳، تهران با ۸۹۴ و اصفهان با ۷۵۴ متوفی بیشترین و استان های ایلام با ۸۴، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۳ و چهارمحال و بختیاری با متوفی۱۵۱ کمترین آمار تلفات را داشته اند.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در نه ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند با کاهش ۲۴.۲ درصدی به ۲۱۴ هزار و ۹۱۳ نفر (۱۶۱ هزار و ۱۱۱ مرد و ۵۳ هزار و ۸۰۲ زن) رسیده است.

مرگ ۱۰۰۳ نفر در تصادفات آذرماه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در آذرماه سال جاری ۱۰۰۳ در تصادفات جان باختند که بعد از فروردین (با ۸۳۹ متوفی)، کمترین تعداد کشته را در مقایسه با دیگر ماه های سال جاری شامل می شود. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵درصد کمتر شده است. تعداد مصدومان تصادفات در آذرماه امسال نیز ۱۹ هزار و ۱۲۳ نفر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۶ درصدی داشته است.

برگزاری پویش«نذر هوای پاک» در ماه محرم و صفر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا