صدها تن در اعتراضات شرق دور روسیه شرکت کردند

به گزارش ایسنا، مقام‌های محلی به پایگاه خبری خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که حدود ۵۰۰ تن در اعتراضات خیابانی در ولادیووستوک و ۲۵۰ تن دیگر در خاباروفسک در شرق دور روسیه شرکت داشتند. همچنین تعداد دقیق بازداشتی‌ها مشخص نشده است.

در حالیکه اکثر معترضان به صورت صلح آمیز در این اعتراضات حضور داشته و شعارهای ضد دولتی می‌دادند، پلیس نسبت به غیرقانونی بودن این اعتراضات هشدار داده و چندین مورد درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس صورت گرفت و به بازداشت چندین معترض ختم شد.

پایگاه خبری اسپوتنیک در ولادیووستوک گزارش کرد که یک معترض آتشی به پا کرد و سایرین نیز به سوی ماموران پلیس گلوله‌های برفی پرتاب می‌کردند.

در ویدئویی دیگر آمده که مردی جوان به سوی مامور پلیس مشتی حواله کرده و سپس از صحنه گریخت.

مقام‌های محلی و پلیس نسبت به شرکت در این اعتراضات بدون مجوز هشدار داده و علت آن را محدودیت‌های کرونایی درباره برگزاری تجمعات مردمی دانستند.

این اعتراضات در پی دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد روسی برگزار شد و در سایر شهرهای شرقی روسیه از جمله نووسیبریسک، ایرکوتسک و یاکوتسک نیز برگزار شد.

ناوالنی در پی بازگشت از آلمان در فرودگاه بین‌المللی مسکو به اتهام نقض آزادی مشروط بازداشت شد. این چهره اپوزیسیون و همکارانش درخواست اعتراضات امروز (شنبه) را پس از آغاز بازداشت ۳۰ روزه وی داده بودند.

انتهای پیام

واشنگتن تحقیقی کامل درباره پرونده مرگ نزار بنات را خواستار شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا