توئیتر حساب سفارت چین در آمریکا را معلق کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه وی.او.ای، حساب توئیتر سفارت چین در آمریکا (@ChineseEmbinUS) توئیتی را در طی ماه جاری میلادی منتشر کرد که در آن عنوان شد زنان اویغور دیگر “ماشینهای ساخت بچه” نیستند و به یک مطالعه گزارش شده از سوی روزنامه دولتی چاینا دیلی اشاره کرد.

این توئیت از سوی توئیتر حذف شده و به جایش برچسب “دیگر در دسترس نیست” قرار گرفت. اگر چه توئیتر به پنهان کردن توئیتهای ناقض سیاستهایش اقدام می کند، ملزم می کند که صاحبان حساب به طور دستی چنین پستهایی را حذف کنند. حساب توئیتر سفارت چین در آمریکا از ۹ ژانویه دیگر توئیت جدیدی نفرستاده است.

معلق شدن حساب کاربری سفارت چین در آمریکا یک روز بعد از آنکه دولت ترامپ در آخرین ساعات کارش چین را متهم به ارتکاب نسل کشی در سین کیانگ کرد انجام شد، یافته ای که دولت جو بایدن نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.

دولت بایدن به درخواست برای اظهار نظر درباره این اقدام توئیتر پاسخ نداده است.

یک سخنگوی توئیتر گفت: ما دست به اقدام در قبال توئیتی که شما ارجاع دادید از بابت نقض سیاستهای ما علیه انسانیت زدایی زدیم. سیاستی که در آن می گوییم:ما انسانیت زدایی از گروهی از مردم را بر مبنای مذهب، طبقه اجتماعی، سن، معلولیت، بیماری جدی، اصالت ملیت، نژاد یا قومیت منع می کنیم.

سفارت چین در واشنگتن نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. توئیتر در چین فیلتر است اما یکی از پلتفرمهای مورد علاقه دیپلماتها و رسانه های دولتی چین است.

هشدار بلینکن درباره عواقب "اقدام خصمانه" روسیه در قبال اوکراین
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا