نظرسنجی گالوپ: از ترامپ به صورت منفی در تاریخ یاد خواهد شد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ منتشر شد، ۶۱ درصد از شرکت کنندگان گفتند که فکر می‌کنند از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یک رئیس جمهوری “ضعیف” یا “زیر متوسط” در تاریخ یاد می‌شود و ۲۹ درصد نیز گفتند از وی به صورت مثبت یاد می‌شود و ۱۰ درصد نیز رتبه متوسط به او دادند.

این نظرسنجی در ماه جاری میلادی و در بحبوحه چند هفته باقی مانده به پایان ریاست جمهوری ترامپ مشخص کرد که چطور اختلافات حزبی درباره مدت زمان ریاست جمهوری ترامپ یاد آوری خواهد شد.

بیش از هفت تن از ۱۰ جمهوری خواه یا به عبارتی ۷۲ درصد گفتند که از ترامپ به صورت مثبت یاد خواهد شد در حالیکه ۹۵ درصد از دموکرات‌ها به وی نظر منفی داشتند.

۶۳ درصد از رای دهندگان مستقل نیز گفتند که از ترامپ به دید منفی یاد خواهد شد در حالیکه ۲۴ درصد نیز گفتند احساس می‌کنند از ترامپ به خوبی یاد می‌شود.

رتبه بندی ترامپ در مقایسه با سایر روسای جمهور در این نظرسنجی متضاد بود به طوریکه کمتر آمریکایی‌ای به وی نسبت به سایر روسای جمهوری سابق این کشور رتبه “متوسط” داد.

بر اساس تحلیل‌های موسسه گالوپ، ریچارد نیکسون دیگر رئیس جمهوری آمریکاست که بیشترین نظر منفی را در میان رای دهندگان آمریکایی داشت و تنها ۱۱ درصد کارش را مثبت ارزیابی کرده بودند.

یک نظرسنجی دیگر از سوی موسسه گالوپ که روز دوشنبه انجام شد، نشان داد که ترامپ با پایین‌ترین نرخ میزان رضایتمندی از کارش در تمام طول دوران ریاست جمهوری روبرو شد و تنها ۳۴ درصد از آمریکایی عملکرد وی را در زمانیکه رئیس جمهور بود، تایید کردند. ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکاست که از زمان این نظرسنجی‌های گالوپ در ۱۹۸۳ نتوانسته در به دست آوردن میزان رضایتمندی از سوی آمریکایی‌ها به ۵۰ درصد برسد.

مقتدی صدر: دولت جدید عراق ظرف ۱۵ روز تشکیل شود
هم اکنون بخوانید

نظرسنجی میزان رضایتمندی از ترامپ چهارم ژانویه و دو روز مانده به یورش حامیانش به ساختمان کنگره آغاز شده بود.

در این نظرسنجی که تا ۱۵ ژانویه جمع آوری شد، ۱۰۲۳ تن شرکت کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا