واکنش حزب مجمع ایثارگران در خصوص طرح به اصلاح اصلاح قانون انتخابات

به گزارش ایسنا، در بیانه حزب مجمع ایثارگران در واکنش به طرح اصلاح قانون انتخابات آمده است :  در جمهوری اسلامی ایران استقلال و آزادی در کنار وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آن ها وظیفه دولت به پشتوانه ی آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و هویت ملی کمترین خدشه ای وارد کند و از آن سو احدی در جایگاهی نیست که بتواند به بهانه ی حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند. مردم شریف ایران آگاهانه مسائل را بهتر از هر جامعه، جمع، حزب و گروه های دیگر رصد و تجزیه و تحلیل می کنند.

این بیانیه می افزاید: تمامی قوا و نهادهای حاکمیتی کشور می دانند که پیوند مردم و حاکمیت و دولت به معنای جامع آن، میثاقی است که مردم در ٤٠ سال انقلاب با قانون اساسی با همه فراز و نشیب ها و ایراداتی که داشته و دارد، بسته اند و بر اساس اصل نهم قانون اساسی این قانون، استثنابردار نیست؛ مگر این که تمام مردم بخواهند در رفراندمی آزاد و قانونی، آنرا به نحو دیگری اصلاح نمایند .

در ادامه این بیانیه با انتقاد از رویکرد مجلس در طرح اصلاح قانون انتخابات عنوان شده است: حزب مجمع ایثارگران که خلاصه ی دلسوزانی است که عمری را از پیش از انقلاب در راه آرمان، هدف و عقیده نهاده و برای حفظ هویت ملی جانشان را در کف دست گرفته اند، بارها با اظهار نظرهای متعدد نسبت به این خطر مهم تذکر و مطالب را بیان داشته؛ اما با حرکت پرشتاب نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی با صدای بلند به ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام می نماید که این طرح هم از نظر مبانی حقوقی و هم شکل و محتوا خلاف اصول قانونگذاری و قانون اساسی است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره راهپیمایی راهپیمایی ۲۲ بهمن
هم اکنون بخوانید

این تشکل سیاسی با برشمردن موارد انتقادات خود به طرح اصلاح قانون انتخابات بیانیه خود را به پایان رساند.

انتهای پیام  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا