مجلس به دنبال تغییر نام وزارت خارجه

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که وزارت امور خارجه می‌تواند به نام وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر نام یابد که البته این به معنای انجام تجارت توسط وزارت خارجه نیست.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پی طرح سوال نماینده پاکدشت از وزیر امور خارجه در موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: ‌این‌که وزارت خارجه برای موضوع اقتصادی یک معاونت اقتصادی قرار داده یک گام برداشته است اما این کار نیازمند این است که علاوه بر ستاد در مجموعه سفارتخانه‌ها هم این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: همچنین نگرش وزارت امور خارجه از بحث‌های سیاسی و امنیتی باید به سمت موضوعات اقتصادی و سیاسی برود و این موضوع در اولویت قرار گیرد. حتی نام وزارت خارجه می‌تواند به نام وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر کند. البته منظور این نیست که تجارت از سوی وزارت خارجه انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خیلی از جاها سفرا نقش پیگیری، بازاریابی و ارتباطات حوزه بین‌الملل را برعهده دارند و اصل کار در حوزه تجارت و اقتصادی در وزارتخانه‌های مرتبط انجام می‌شود. مجلس شورای اسلامی هم این آمادگی را دارد که اگر دولت در این زمینه لایحه بدهد همکاری کند یا این‌که در صورت تمایل وزارت امور خارجه طرحی در این زمینه تهیه شود.

قالیباف: عوامل حمله تروریستی «راسک» به فوریت شناسایی و با آن‌ها برخورد شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا