نیروی هوایی شکننده‌ترین ضربه را در ۱۹ بهمن به رژیم شاهنشاهی وارد کرد

نیروی هوایی شکننده‌ترین ضربه را در ۱۹ بهمن به رژیم شاهنشاهی وارد کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ موجب شد تا شکننده‌ترین ضربه بر پیکر رژیم شاهنشاهی وارد شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین معصومی در دیدار با سرتیپ ۲ خلبان حمید مصطفوی، فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید ناصرحبیبی مشهد با تسلیت ایام سوگواری دخت نبی اکرم(ص)، گفت: نیروی هوایی در حقیقت کمر رژیم شاهنشانی را شکست و از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی، حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود که به‌حق می‌توان آن را از ایام الله نامید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در این روز، نظامیان متعهد نیروی هوایی، با حضور در اقامتگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در مدرسه علوی و بیعت با حضرت امام(ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند. این حماسه حضور و بیعت قاطعانه ارتش، طلیعه خجسته پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی بود.
وی افزود: این اتفاق آنقدر بزرگ و ارزشمند بود که یک امید و اتحاد عظیم در قلب ملت ایجاد کرد و اراده مردم در مقابله با ظلم و تشکیل جمهوری اسلامی را چند برابر کرد.
حجت‌الاسلام معصومی با نقل خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جبهه که آتش رگبار دشمن اوج می‌گرفت، صدای هواپیما و هلی‌کوپتر ایران آرامش و امید می‌داد، به خصوص برخی از هواپیماها به سمت نیروهای خودی به پایین می‌آمدند و ما متوجه موفقیت آمیز بودن عملیات می‌شدیم. نیروهای رزمنده از وجود نیروی هوایی لذت می‌بردند.
وی در خصوص ۷۲ شهید شاخص استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از این تعداد ۷۲ شهید شاخص شناسایی و زندگینامه هر کدام در یک کتابچه به چاپ رسیده است.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی افزود: این روند همچنان ادامه دارد، رمزینه‌نگاری و نسخه دیجیتال تهیه شده و در سطح جامعه به صورت‌های مختلف در حال معرفی است.
وی به معرفی شهدای ارتش و نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: رشادت و فداکاری شهدای نیروی هوایی به معنای واقعی بیان نشده است که هر دو مجموعه باید با تلاش بیشتر در این زمینه فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف بنیاد معرفی شهیدان از طرق مختلف به نسل‌های جوان جامعه است، تصریح کرد: بنیاد آمادگی کامل دارد در آستانه فرا رسیدن ۱۹ بهمن با همکاری نیروی هوایی پایگاه شکاری خلبان شهید ناصرحبیبی یک اعتماد نو به نقل از برنامه ویژه برگزار کند.
انتهای پیام

از دیدگاه امام علی(ع) آنچه فرد را به اوج انسانیت می‌رساند توحید است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا