یکی از حربه‌های دشمن علیه ایران موضوع ارز است تا مردم علیه نظام برگردند


یکی از حربه‌های دشمن علیه ایران موضوع ارز است تا مردم علیه نظام برگردند

هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با همکاری مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام و سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با موضوع ″نظام مسائل عرصه اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی نظام″ با سخنرانی دکتر حسین صمصامی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست اسبق وزارت اقتصاد و دبیری دکتر مهدی مقدسی مدیر کل حقوقی مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام، برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولین، اساتید و جمعی از نخبگان و دانشجویان برگزار شد، صمصامی اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ این است که نه تنها تفکر غربی در جامعه حاکم است، بلکه مدل عملکرد  ما در اقتصاد هم به تقلید از غرب است. علت موفقیت و پیشرفت غربی ها در زمینه های اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب برای اجرایی شدن اهداف از طریق فرهنگ عمومی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: از گذشته تا کنون موضوع اصلی انقلاب، حاکمیت اسلام در جامعه ایران است و اگر ما در زمینه نظامی موفق هستیم به علت نهاد سازی صحیحی است که پس از انقلاب انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه غرب به انسان مادی گرایی و تجربه گرایی است که این تفکر زیربنای سکولاریسم و لائیسم است که مبانی وحیانی را کاملا ندیده می گیرند، در همین راستا فرق اقتصاد ما با غربی ها در این است که منافع شخصی نباید در تعارض با منافع اجتماعی و جمعی باشد.

نظارت بازرسان دادستانی تهران بر توزیع نذری هیئت‌های مذهبی
هم اکنون بخوانید

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تاکید کرد: یکی از حربه های دشمن علیه ایران موضوع ارز است تا مردم علیه نظام برگردند و حفظ ارزش پول ملی هم موضوعی است که بارها توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است و این موضوع مهم هم از سمت مجلس و هم از سمت دولت مورد غفلت واقع شده است.

صمصامی افزود: مهم است که نظام مسائل ما در حوزه اقتصادی با توجه به مبانی و مکتب اسلامی در قالب یک چهارچوب احصا شود.

وی تصریح کرد: شرط اصلاح نظام مالیاتی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی و اصلاح نظام بانکی است.اولویت‌های اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی، ایجاد پایگاه های اطلاعاتی، عدم جذاب کردن سفته بازی ها و کشف پایه های مالیاتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا