ایران، روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و کره‌شمالی دشمنان ایالات متحده هستد


ایران، روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و کره‌شمالی دشمنان ایالات متحده هستد

دولت آمریکا که آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید را می‌گذراند، ایران، روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و کره‌شمالی را دشمنان ایالات متحده خواند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد که موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فناوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

براساس بیانیه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده تشدید کنترل‌ها شامل ارتباطات با چین، کوبا، روسیه، ونزوئلا و همچنین «تمام کشورهای حامی تروریسم» خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت بازرگانی، سازمان اطلاعات ارتش کوبا، اطلاعات سپاه پاسداران و اطلاعات ارتش ایران، دفتر مرکزی شناسایی کره‌شمالی، اداره اصلی اطلاعات روسیه، سرویس اطلاعات ارتش سوریه و سازمان ضد اطلاعات ارتش ونزوئلا نهادهای متاثر از دستورالعمل‌های ۱۴ ژانویه هستند.

براساس این بیانیه دولت ایالات متحده همچنین بر اشخاص آمریکایی که به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های گسترش تسلیحات کشتار جمعی کمک می‌کنند نظارت بیشتری اعمال خواهد کرد. انتقال سامانه‌های تسلیحاتی و ساخت تجهیزات، ازجمله کمک‌های نامشروع در راستای گسترش سلاح‌های ممنوع توصیف شده است.

«ویلبور راس» وزیر بازرگانی ایالات متحده با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره تشدید کنترل‌ها گفت: «ما نمی‌توانیم به سازمان‌های اطلاعاتی نظامی دشمنانمان در چین، کوبا، روسیه، ونزوئلا، ایران و دیگر کشورهای حامی تروریسم اجازه دهیم تا از فناوری یا خدمات ایالات متحده برای حمایت از اقدام‌های خرابکارانه‌یشان استفاده کنند».

 

فرانسوی ها فراموش نکنند که ایران یک حاکمیت مستقل است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا