تاکید البرهان بر قدرت ارتش سودان/ اعلام منطقه پرواز ممنوع در استان هم‌مرز با اتیوپی توسط خارطوم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سفری که به استان القضارف داشت، ضمن تاکید بر توان نیروهای سودانی در حمایت از خاک این کشور و حفظ امنیت و دستاوردهای آن، خطاب به یگان‌های مستقر در داخل مرزهای این کشور گفت: نیروهای مسلح (سودان) تکیه‌گاه و بازوی مردم و حامی تحقق امیدها و آرزوهای آنها درباره ثبات، صلح و توسعه باقی خواهند ماند.

البرهان در ادامه از حماسه‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح سودان در طول تاریخ و سابقه درخشان آنها در حمایت از کشور و امنیت و ثبات آن تقدیر کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح سودان در بازدیدی که از روستای اللیه داشت، ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که هدف ترور برخی گروه‌های مورد حمایت نیروهای اتیوپیایی قرار گرفته‌اند، تعهد داد شهدای این روستا از جمله شهدای نیروهای مسلح سودان قلمداد شوند.

از سوی دیگر تسفای ایالو، رئیس استقرار نیروهای دفاع ملی ارتش اتیوپی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (اینا) اظهار کرد: چهار تن از فرماندهان جبهه آزادسازی مردم تیگرای از جمله سیوم مسفین، وزیر خارجه پیشین کشته شدند.

ایالو گفت: سه تن از فرماندهان شورای نظامی در جریان تیراندازی در نزدیکی رودخانه تیکیزی در اقلیم تیگرای کشته شدند.

این مسؤول ارتش اتیوپی افزود: در چارچوب عملیات پایانی اجرای قانون در میکیلی، مرکز این اقلیم در اواخر اکتبر گذشته، به سران شورای نظامی جبهه آزادسازی تیگرای ۴۸ ساعت فرصت داده شد خود را تسلیم کنند اما آنها نپذیرفته و تصمیم گرفتند به جنگ ادامه دهند.

حمله به کاروان نظامیان آمریکا در بغداد
هم اکنون بخوانید

او ادامه داد: کشته‌ها عبارت هستند از سیوم مسفن، وزیر خارجه پیشین اتیوپی که هدایت این جنگ را بر عهده داشت، اسملاش ولدیسلاسی، یک رهبر سیاسی بزرگ در شورای نظامی، ابای تسهای، رهبر سیاسی برجسته در این شورا و نیز سرهنگ کیروس هاجوس، چهره جدا شده از نیروی دفاع ملی اتیوپی.

همچنین خبرگزاری‌ها گزارش دادند، سودان بنا به دلایل امنیتی بر فراز ولایت مرزی القضارف هم‌مرز با اتیوپی منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا