ضرورت اکران فیلم جذاب و تماشاگرپسند در این برهه زمانی

سیدمصطفی حسینی درباره وضعیت فروش سینماهای حوزه هنری پس از بازگشایی به ایسنا گفت: تجربه یک هفته اخیر ما از میزبانی ۲۰ هزار مخاطب در سینماهای ۱۷ استان کشور نشان می‌دهد هم تماشاگران تشنه‌ بازگشت به سینما هستند و هم جشنواره فجر قابلیت برگزاری در سینماهای مردمی را دارد.

وی افزود: ما از اوایل دی‌ماه با تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرهای کشور، منتظر تغییر گروه شغلی سینماها از ۳ به ۲ نماندیم و شهر به شهر شروع به بازگشایی سینماها کردیم و به محض رسیدن سینماهای بازگشایی شده به عدد قابل توجه، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» را بدون داشتن سینماهای تهران، به چرخه اکران آوردیم تا روح تازه‌ای به سینماها دمیده شود. از ابتدا هفته‌ اخیر نیز بلافاصله با تغییر وضعیت تهران، سینماهای پایتخت را باز کردیم و دیگر همکاران سینمادار خود را نیز دعوت کردیم تا به جریان احیای دوباره سینما بپیوندند، چون معتقدیم اولین قدم برای احیا از خودمان شروع می‌شود.

او ادامه داد: تجربه ما از استقبال مخاطبان در همین ۱۰ روز اخیر نشان می‌دهد وضعیت نسبت به اوایل تیر ماه بسیار متفاوت شده است و مخاطبان تشنه‌ بازگشت به سینما و تماشای دورهمی فیلم هستند. کافی‌ است فیلم تماشاگر پسندی مثل «دیدن این فیلم جرم است» به سینما بیاورید. فروش دیروز این فیلم در نخستین سه شنبه اکران با ۲۷۰۰ بلیت و ۲۳ میلیون تومان، بالاترین فروش از شروع اکران بوده است. ما در همین مدت اخیر میزبان بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ۴۵ سینمای بازگشایی شده خود بودیم و این موید همین مسئله است.

این مدیر سینمایی با امکان سنجی برگزاری جشنواره فیلم فجر برای مردم گفت: همین تجربه ۱۰ روز اخیر ما نشان می‌دهد اتفاقا می‌توان از این موضوع الگو گرفت و با ظرفیت ۵۰ درصد میزبان مردم در جشنواره فیلم فجر بود و سینماهای مردمی را برپا کرد. اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن سینماها به شکل کاملا حرفه‌ای و منظم همواره در حال اجرا است و با وجود سازوکاری نظیر سمفا، محیط سینما به گونه‌ای است که به راحتی بتوان در آن دستورالعمل‌های فاصله گذاری و کنترلی را اجرا کرد.

کشف سفال در قبر در حال حفر «کابلی»
هم اکنون بخوانید

حسینی افزود: اتصال موج استقبال اخیر مخاطبان در سینماها برای تماشای «دیدن این فیلم جرم است» را می‌توان به شور و حرارت مردمی جشنواره فیلم فجر پیوند زد و از این فرصت برای رونق منطقی سینماها پس از جشنواره و ان شاء الله برقراری اکران نوروزی بهره برد.

مدیرعامل بهمن سبز افزود: ما با تجربه بازگشایی اخیر این آمادگی و پیشنهاد را به دوستان جشنواره فیلم فجر می‌دهیم که سینماها توان میزبانی از مردم را دارند و نباید گذاشت فرهنگ و هنر در میان عرصه‌های مختلف فعالیت مردمی مهجور بماند. ستاد ملی کرونا با مشاهده و سنجش این توانایی، در ارزیابی خود نسبت به سینماها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری جشنواره فیلم فجر به شکلی مخاطب پسند و برای مخاطبان اصلی آن یعنی مردم را صادر کند.

وی در پایان بیان کرد: تلاش‌های خوبی برای تغییر گروه شغلی سینماها به کمک همه متولیان در حال انجام است و انتظار نخست برای شکستن این فضای بسته‌ی کنونی، همین تغییر گروه شغلی سینما است. چون امروز به هر گروهی از صنف سینما از تهیه کننده، پخش کننده و سینمادار بخواهیم قدمی برای این امر بردارند، لازمه‌اش اطمینان از پایداری این بازگشایی ست و تلاش شورای صنفی نمایش و دوستان ما در وزارت ارشاد نیز در این مسئله متمرکز شده است و امیدواریم هرچه زودتر وعده‌ها محقق شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا