تاکید رؤسای چهارگانه عراق بر سلامت و شفافیت همه مراحل برگزاری انتخابات ۲۰۲۱

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت میدل ایست نیوز، نشست رؤسای چهارگانه عراق امروز سه شنبه در کاخ بغداد برگزار شد و «برهم صالح»، رئیس جمهوری، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق در این نشست به بررسی تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور علاوه بر پرونده انتخابات آتی عراق پرداختند.

به گزارش سایت ریاست جمهوری عراق، رؤسای چهارگانه عراق بر لزوم تحکیم ثبات در کشور، حفظ امنیت و جان شهروندان، حفاظت از حق تظاهرات مسالمت آمیز، تقویت اقتدار دستگاه‌های امنیتی و اعمال قانون برای تحقق صلح و امنیت در جامعه تاکید کردند.

تلاش‌های ملی برای حمایت از تقویت اقتدار یک کشور مقتدر دارای حاکمیت و توانا بر حفاظت از حقوق و امنیت شهروندانش و جلوگیری از هرگونه اقدامات غیرقانونی و کنترل سلاح بی‌ضابطه از دیگر مسائل مورد تاکید رؤسای چهارگانه عراق بود.

حاضران در این نشست درباره اهمیت انتخابات آتی به عنوان یک روند مبتنی بر دموکراسی و بر اساس قانون اساسی کشور به خصوص پس از تظاهرات مردمی و افکار عمومی گسترده ملی با امید به اصلاحات و تغییر تاکید و اشاره کردند که از این رو انتخابات آتی باید پاسخ حقیقی به آرمان‌های ملت و نیازهای اساسی و خدماتی که عراقی‌ها شایسته آن هستند، باشد تا اصلاحات مطلوب به صورت مسالمت آمیز محقق شود و مشارکت در انتخابات گسترده باشد.

رؤسای چهارگانه عراق در این رابطه بر لزوم تلاش و اقدام همه مقامات در کشور، نیروهای سیاسی و همه فعالان اجتماعی در حمایت از اقدامات ضروری برای موفقیت آمیز بودن انتخابات از طریق جلوگیری از هرگونه تقلب و دستکاری در اراده ملت در انتخاب نمایندگان خود به دور از قدرت سلاح تاکید کردند.

حمله هوایی به مناطقی در استان بابل عراق
هم اکنون بخوانید

آنها تصریح کردند که سلامت و شفافیت همه مراحل برگزاری انتخابات باید رعایت شود و ناظران بین‌المللی به صورت جدی با هماهنگی اداره مربوطه در هیئت نمایندگی سازمان ملل دعوت شوند.

در این نشست همچنین بر اهمیت تصویب قانون بودجه سال ۲۰۲۱ عراق به گونه‌ای که حقوق شهروندان را حفظ کند و مانع از بازتاب اوضاع مالی کنونی کشور بر اوضاع اقتصادی کشور به ویژه طبقه اجتماعی با درآمد کم شود علاوه بر اینکه به راه حل‌های ریشه‌ای برای حل مسائل مالی مورد اختلاف بین بغداد و اربیل به گونه‌ای که حقوق همه کارمندان را بدون دخیل شدن آن با موضوع اختلافات سیاسی را حفظ کند، تاکید شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا