افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان تهران نسبت به سال گذشته

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای اداری با اشاره به لزوم انعکاس اقدامات دستگاه های اجرایی در استان تهران گفت: دستگاه های مختلف استان بایستی نسبت به انعکاس اطلاعات اهتمام ویژه داشته باشند تا اطلاعات مورد نیاز در موعد مقرر در سامانه ها بارگذاری شود.
 
وی ادامه داد: سامانه پاکنا در مورد ثبت اطلاعات نیروی انسانی شاغل است که دستگاه های استان تهران بایستی هر چه سریعتر نسبت به ورود اطلاعات در این سامانه اقدام کنند. در زمینه استانداردسازی فضاهای اداری نیز باید به موقع اطلاعات ارائه شود.
 
وی با اشاره به اینکه در بهار ۱۴۰۰ نتایج این طرح اعلام می شود ادامه داد: در راستای کمک به ایتام این طرح بایستی در استان تهران مورد توجه دستگاه ها و کارمندان قرار گیرد تا حمایت مطلوبی از این کودکان صورت گیرد. طرح ایران مهربان در قالب پویش هر کارمند حامی یک کودک یتیم توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. پویش ایران مهربان چتر حمایتی وسیعی برای تحت پوشش قرار دادن کودکان نیازمند است که باید اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی موثری صورت گیرد تا همه دستگاه های اجرایی ارتباط موثری را با کمیته امداد در زمینه اجرای این طرح داشته باشند.

وی افزود: تامین اجتماعی از جمله دستگاه های دارای مراجعه زیاد ارباب رجوع می باشد که این موضوع ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری را دو چندان می کند. با اجرای طرح ۳۰۷۰ در تامین اجتماعی غرب استان تهران کاهش مراجعه ارباب رجوع پیگیری می شود که بر اساس این طرح با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری ۷۰ میلیون بار مراجعه کم می شود. تسریع و تبادل اطلاعات بین دستگاهی و توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و ثبات بخشی به شیوه اجرای خدمت به صورت غیرحضوری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیران کشور و آموزش و پرورش پیام مشترک صادر کردند
هم اکنون بخوانید

استاندار تهران تاکید کرد: مشوق هایی برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته شده که هر مشترکی که زیر ۲۰۰ مترمکعب مصرف داشته باشد هزینه گاز، رایگان باشد. برای مشترکینی که نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، تخفیف هایی در نظر گرفته شده و در مقابل مشترکین پرمصرف نیز بهای بیشتری باید پرداخت کنند. اگر شهروندان همکاری داشته باشند و ۱ درجه وسایل گرمایشی کمتر شود معادل یک فاز عسلویه صرفه جویی صورت می گیرد و این صرفه جویی هم در فضاهای اداری و هم خانگی ضروری است چراکه سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود که به معنای افزایش مشترکین گاز می باشد.

محسنی بندپی تصریح کرد: مصرف گاز خانگی در کشور نسبت به سال قبل ۱۲ درصد و در استان تهران ۱۵ درصد افزایش داشته است که از این میزان ۲ درصد مربوط به انشعابات جدید و بقیه مربوط به افزایش مصرف است. با اقدامات پیگیری شده و همکاری واحدهای صنعتی تعادلی برقرار شد و با توجه به وارونگی دما هیچ گونه مصرف سوخت مازوت در پیرامون تهران نداریم. همکاری همه دستگاه های اجرایی و خانواده ها را می طلبیم تا در تنظیم وسایل گرمایشی، استاندارد را رعایت کنند، ضمن اینکه استانداردسازی وسایل گرمایشی، بهینه سازی موتورخانه ها و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا