هشدار پلیس فتا نسبت به سوء استفاده از نرم افزار «شاد»

به گزارش ایسنا سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: در این روش مجرمان در شبکه اجتماعی «شاد» اقدام به ایجاد اکانتی با نام «ربات پشتیبانی شاد» می کنند سپس به منظور دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی کاربران عمدتا با فعال سازی شبکه اجتماعی «روبیکا» و سایر شبکه های اجتماعی فعال در کشور با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با “مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد” برای طعمه های خود ارسال می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: برخی خانواده ها و دانش آموزان عمدتا به علت ناآگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت های کاربری خود را در شبکه های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می کنند.

وی ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از دسترسی ایجاد شده با روش های مختلفی نظیر ارسال پیام، درخواست واریز فوری پول به شماره حساب اعلامی به علت نیاز مبرم مالی به کاربران و یا سایر تهدیدات در حوزه دسترسی به اطلاعات خصوصی از فریب خوردگان کلاهبرداری می کنند.

پاشایی افزود: کاربران ضمن استفاده از شبکه های اجتماعی می بایست راه های بالا بردن امنیت و دانش فنی خود را در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فرا بگیرند و به هیچ عنوان به پیام های مشابه که بدون درخواست آنان دریافت شده، توجه نکنند و در صورت دریافت پیام هایی با مضمون واریز پول از سوی آشنایان و دوستان در حوزه مخاطبان و … ابتدا موضوع را با تماس تلفنی از درخواست کننده بررسی کنند.

روایت تلخی از سالن تشریحی که آتش‌نشانان پلاسکو را شناسایی کرد
هم اکنون بخوانید

وی به خانواده ها و دانش آموزان توصیه کرد مراقب باشند چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به کسب مشاوره موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش های  مردمی جهت رسیدگی ارسال کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا