تمرین مشترک جنگنده‌های عربستانی با بمب‌افکن‌های آمریکایی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خلیج آنلاین، در حال حاضر که منطقه خلیج فارس به دلیل پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با تنش بی‌سابقه‌ای مواجه است، جنگنده‌های اف-۱۵ عربستانی تمرین مشترکی را با جنگنده‌های اف-۱۶ و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکایی انجام دادند.

طبق بیانیه وزارت دفاع عربستان، این تمرین توانمندی‌ها و امکانات مشترک دو کشور را به نمایش گذاشته و در رسیدن به توافق و هماهنگی عملیاتی میان دو کشور نقش بسزایی دارد.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: این تمرین به منزله ادامه همکاری‌های مشترک دو نیروی هوایی جهت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه است.

وزارت دفاع عربستان ۱۱ دسامبر گذشته اعلام کرد که بمب‌افکن‌های آمریکایی جنگنده‌های این کشور را هنگام عبور از حریم هوایی عربستان همراهی کردند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که دو بمب‌افکن مدل بی-۵۲ در چهارمین ماموریت خود ظرف دو ماه گذشته، از پایگاه نورث داکوتا به سمت منطقه خلیج فارس به پرواز درآمدند.

کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا ماه گذشته میلادی درباره استقرار جنگنده‌های بی-۵۲ مدعی شده بود: به پرواز درآمدن این بمب‌افکن‌ها در منطقه خلیج فارس حامل پیامی برای کسانی است که قصد آزار رساندن به آمریکایی‌ها را دارند.

انتهای پیام

دیپلمات افغان: مناقشه کشمیر ربطی به افغانستان ندارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا