تخصیص اعتبار ویژه جهت احیای تالاب عینک و بازآفرینی محله خواهر امام رشت

مهدی عبوری امشب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی این است که بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به مردم عزیز شهرستان رشت به عنوان مرکز استان ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به از سرگیری پروژه‌های عمرانی جامانده در سطح شهرستان رشت، افزود: برای احیا و توسعه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد حمایت‌های لازم انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری گفت: کاستی‌ها و مشکلاتی که از سال‌های قبل به جامانده نیازمند تعامل خوب مدیران استانی و شهرستانی است.

وی ادامه داد: پروژه تالاب عینک به عنوان یکی از مواهب طبیعی و الهی در شهر رشت وجود دارد که متاسفانه به محلی برای تخلیه فاضلاب و پسماند تبدیل و محلی نامناسب در مجموعه شهری شده است.

عبوری با اشاره به اعلام آمادگی آب منطقه‌ای استان برای احیای تالاب عینک، ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند برای مردم رشت دارای اهمیت باشد، احیای این تالاب و استفاده از فضای جانبی آن است لذا باید به عنوان پروژه ویژه در دستورکار قرار گیرد؛ اگر مدیران استان و شهرستان این پروژه جزو اولویت‌هایشان نباشد من آمادگی دارم تمام هزینه‌های احیای یک مرکز تفریحی، خدماتی و اجتماعی با محوریت تالاب عینک برای مردم شهر رشت پرداخت کنم.

عبوری تصریح کرد: احیای بافت خواهر امام پروژه بعدی است که به عنوان نگین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود، افتخاری است که بتوانیم در بافت مرکزی شهر رشت این پروژه را که از فضای معنوی برخوردار است، به انجام برسانیم، مقرر شده طرح نهایی آن توسط شهرداری با هماهنگی میراث برای ما ارسال کنند تا این دو پروژه بعنوان پروژه اساسی و زیربنایی رشت در دستورکار قرار گیرد.

پرداخت حق‌الجلسه به اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌های مستقر در شهرداری‌ها در ساعات اداری ممنوع شد
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه طرح نهایی این مجموعه توسط ارگان‌های مربوطه هستیم تا یک توسعه اساسی و زیربنایی برای بهبود اوضاع شهرستان شکل بگیرد، افزود: در زمینه پروژه فاضلاب محله گل‌ها و دیگر محلات نیز کمک خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات مردم آن منطقه حل شود.

عبوری اضافه کرد: در بودجه سال آینده تلاش میکنیم علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده، اعتباراتی جهت مصوبات سفر امروز هم برای پروژهای احیای بافت شهری اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسای گفت: به علت مشکلاتی که در مدیریت شهری رشت طی سالهای گذشته وجود داشت نتوانستند قیر مورد نظر را برای آسفالت دریافت کنند، امروز که بازدیدی از محلات رشت داشتیم شاهد اوضاع نابه سامان بودیم؛ موافقتنامه سهمیه قیر سالجاری تصویب و ابلاغ شده امیدواریم با تخصیص این سهمیه چهره خسته شهر رشت مجدد احیا شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا