فناوری، راهبردی موثر در تقویت گردشگری بین‌المللی

به نقل از نیوز، سال ۲۰۲۰ و شیوع بیماری همه‌گیر کووید در سراسر جهان و بحران‌های سلامتی بسیار (از شروع سال تا پایان آن) با وضعیت بی‌ثبات جهانی به پایان رسید. نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد، همه‌گیری باعث تغییر اساسی در صنعت گردشگری و مسافرت جهانی شده است. آمادئوس، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده فناوری صنعت گردشگری و مسافرتی جهانی به‌تازگی نظرسنجی انجام داده است تا وضعیت بازار گردشگری سال ۲۰۲۱ را ثبت کند.

این نظرسنجی (در مشاغل و مقاصد)، چند روند برجسته سفر (موردتوجه گردشگران) در سال آینده را در نظر گرفته که در ذیل ذکر شده است.

کیفیت بیش از کمیت

در نظرسنجی‌ شرکت آمادئوس مشخض شد که ۵۵ درصد افراد حداقل ۱۴ روز سفر می‌کنند و ۶۰ درصد اظهار کردند که سال ۲۰۲۱ کمتر به سفر می‌روند. این موضوع به این معنی است که افراد تمایل به انتخاب بهترین گزینه یا ماندن در خانه دارند. بعد از یک سال توقف سفر، افراد به دنبال تجربه‌های منحصربه‌فرد در مکان‌های شگفت‌انگیز هستند که پیش ‌از این هرگز تجربه نکرده‌اند؛ بنابراین وقتی تصمیم به مسافرت بگیرند، مدت طولانی‌تری در مقصد می‌مانند و برای  کیفیت سفرهای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.

علاوه بر این، گردشگران انتظار بالاتری از کیفیت خدمات ارائه‌شده در سفر ازجمله بهداشت، ایمنی و سلامت دارند. ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار کردند: خطوط هوایی، فرودگاه و هتل‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیشترین استانداردهای بهداشتی و ایمنی را داشته باشند و نسبت به موارد دیگر خدمات بهتری ارائه دهند؛ بنابراین، بسیاری از هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سیاست‌های خاص برای بهبود کیفیت خدمات و همچنین اطمینان از ایمنی و سلامتی مشتریان در طول سفر را فراهم کرده‌اند.

این درد را پایانی نیست + فیلم
هم اکنون بخوانید

فناوری ارتقاء گردشگری بین‌المللی

در نظرسنجی شرکت آمادئوس، ۸۰ درصد از گردشگران اعلام کردند: در ۱۲ ماه آینده، فناوری‌هایی که منجر به بهبود ارتباطات و شفافیت می‌شود و از پرداخت بی‌وقفه (یکپارچه) و ورودی‌های افراد حمایت می‌کند، اعتماد آنان به سفر را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، بسیاری از خطوط هوایی و فرودگاه‌ها (فرودگاه هیترو لندن)، فناوری ورودی بدون تماس ایجاد کرده‌اند و احتمال ادامه این روند در سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد. مسافران برای ورودی، رها کردن چمدان، بررسی‌های امنیتی و سوارشدن به هواپیما با دیگران هیچ تماسی هستند.

علاوه بر این، سفرهای تفریحی و عشایری با افزایش فناوری‌های ارتباط از راه دور محبوب‌تر می‌شوند. از آنجا که مشاغل بیشتر تمایل به انجام دورکاری دارند، فرصتی برای کارمندان در انجام وظایف خود از راه دور و در هرمکانی خواهد بود؛ بنابراین، افراد از بیشترین زمان برای لذت بردن از زندگی استفاده می‌کنند و از انجام کار به‌موقع اطمینان دارند.

مقصد نیز پتانسیل این گرایش را در نظر می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، باربادوس (کشوری در کارائیب) سیاست گذرنامه ویژه‌ تحت عنوان گذرنامه «عشایر دیجیتال» برای افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند و یک سال اقامت و کار کنند را ارائه می‌دهد.

سفر مسئولانه

در سال ۲۰۲۱، گردشگران توجه بیشتری به نحوه سفر خود نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند تاثیر سفر خود در مقصد را به حداقل برسانند و ارزش‌های مثبت در سفر خود ایجاد کنند.

۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی اظهار کردند: ترجیح می‌دهند هزینه سفر را در مقصد سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین، در سال آینده سفرهای درآمدزایی که باعث تقویت توسعه محلی می‌شوند، افزایش می‌یایند.

چه بی‌خبر رفتی...
هم اکنون بخوانید

از ابتدای سال ۲۰۲۰ برخی از سازمان‌ها و مقاصد دریافتند که میزان گردشگری مسئولانه (ایجاد مکانی بهتر برای زندگی افراد و مکانی بهتر برای سفر و بازدید) که مسافران انتخاب می‌کنند، بسیار افزایش‌یافته است.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است: در سال ۲۰۲۱ سیستم راه‌آهن سفر اروپا سفر پایدار را در سراسر قاره ترویج می‌کند و از تطبیق با معیارهای اهداف «معامله سبز» اروپا (برای مقابله با تغییرات اقلیمی) حمایت می‌کند.

همان‌طور که آگاهی مسافران از تاثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی سفر افزایش می‌یابد، مشاغل این صنعت نیز باید نه‌تنها برای کسب سود بلکه برای توسعه پایدار در آینده بلندمدت مسئولیت‌پذیری را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا