ترامپ در بیانیه‌ای خواستار "پایان اذیت و آزار مذهبی در سطح جهان" شد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح داشت: “قبل از آنکه منشور ‘مگنا کارتا’ تدوین شود، قبل از آنکه حق آزادی اجرای مذهب به عنوان اولین آزادی آمریکا در قانون اساسی با شکوه کشور ما درج شود، توماس جانش را داد تا همانطور که گفت، کلیسا آزادی و صلح به دست بیاورد.”

ترامپ در این بیانیه خواستار “پایان دادن به اذیت و آزار مذهبی در سطح جهان” شد.

به نوشته بی.بی.سی، بکت یک اسقف‌اعظم زاده شده حوالی سال ۱۱۲۰ میلادی بود که مکررا با پادشاه هنری بر سر حقوق و استقلال کلیسای کاتولیک درگیری داشت. زندگی و ترور او موضوع بی شمار اثر هُنری قرار گرفته است.

ترامپ در بیانیه خود گفت: “شهادت توماس بکت مسیر تاریخ را تغییر داد. این اتفاق نهایتا منجر به چندین محدودیت در قانون اساسی درخصوص قدرت دولت بر کلیسا در سراسر غرب شد. در انگلیس قتل بکت منجر به ارائه منشور مگنا کارتا ۴۵ سال بعد از آن شد با این مضمون که کلیسای انگلیس باید آزاد باشد و باید حقوق و آزادی‌های آن تضعیف نشوند”.

رئیس جمهور آمریکا در پایان بیانیه خود نوشت: “یک جامعه بدون مذهب نمی‌تواند موفق باشد. یک ملت بدون ایمان نمی‌تواند دوام بیاورد زیرا عدالت، خوبی، و صلح بدون لطف خدا نمی‌توانند غالب شوند.”

انتهای پیام

کرملین: فعلا رایزنی‌ دوجانبه روسیه و ترکیه درباره سوریه در نشست پنج مارس مطرح نیست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

دکمه بازگشت به بالا