پدر شهیدان «جامکلو» درگذشت

کمندعلی جامکلو، پدر گرانقدر شهیدان تقی و ابوالفضل جامکلو دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

بنا بر اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، شهید تقی جامکلو دهم شهریور ۱۳۴۰، در روستای رحیم‌آباد از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد، پدرش کمندعلی کشاورز بود و مادرش مرضیه نام داشت. این شهید گرانقدر که تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

شهید تقی جامکلو به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، هفتم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید ابوالفضل جامکلو اول بهمن ۱۳۴۳ در روستای رحیم‌آباد از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد و تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. این شهید گرانقدر از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیست و ششم بهمن ۱۳۶۴ در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه و صورت، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید ابوالفضل جامکلو در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «… پدر، مادر، برادران و خواهران! سعی کنید همیشه در خط انقلاب باشید تا سعادتمند شوید. از این‌که من به جبهه آمده‌ام، ناراحت نباشید که در اسلام همه با هم برابر و برادر هستند. بیایید به جای دلسوزی بی‌جا و گریه‌کردن، بیشتر برای انقلاب زحمت بکشید. این را هم باید بدانیم که کسی که پیروزی می‌خواهد، باید شهید بدهد.»

انتهای پیام

تندیس‌هایی که به جای یادبود، مخرب یادها شدند!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا