بازداشت ۷۵ تن در کشمیر پس از انتخابات محلی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات شورای محلی کشمیر که اخیرا به انجام رسید، نخستین مورد از زمان لغو وضعیت ویژه کشمیر از سوی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند به شمار می‌رود.

دهلی نو از سال گذشته میلادی گروه‌های اپوزیسیون را سرکوب کرده و صدها تن از ساکنان کشمیر را برای جلوگیری از برگزاری راهپیمایی‌ها و خشونت دستگیر کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت: بازداشت‌های جدید شامل رهبران جدایی طلب و اعضای گروه ممنوعه “جماعة اسلامی” هستند.

هند و پاکستان مدعی مالکیت تمامی کشمیر از زمان جدایی دو کشور در ۱۹۴۷ هستند. دو کشور سه بار بر سر این منطقه مورد مناقشه درگیری و جنگ داشته‌اند.

عمران نبی دار، سخنگوی حزب منطقه‌ای موسوم به “کنفرانس ملی” و یکی از اعضای ارشد ائتلاف پیروز در انتخابات محلی گفت: بازداشت‌ها تضعیف کننده خواست و رای مردم است.

عمر عبدالله، سر وزیر سابق و رئیس کنفرانس ملی نیز گفت: پیروزی این ائتلاف نشان داد که کشمیری‌ها تصمیم نخست وزیر هند را درباره پایان دادن به وضعیت ویژه این منطقه نپذیرفته‌اند.

عمر عبدالله و محبوبه مفتی، رهبر حزب دموکراتیک مردم جامو و کشمیر پس از آزادی از یک بازداشت طولانی اعلام کردند، ائتلاف در اکتبر به دنبال احیای صلح آمیز خودمختاری کشمیر است.

انتهای پیام

مذاکرات نتانیاهو و احزاب راست‌گرا فعلاً بی‌نتیجه ماند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا