انتشار «تفسیر پویای معاهدات بین‌المللی»

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۴۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۸۵۰۰ تومان در نشر ثالث عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: لازمه اجرای هر قاعده حقوقی، تفسیر آن است. هرچند هدف اولیه در تفسیر قاعده، کشف اراده متعاهدین در زمان وضع آن است اما این موضوع همیشه به سادگی امکان‌پذیر نیست. گاهی حتی اوضاع و احوالی در زمان وضع قاعده وجود داشته که با شرایط و ضرورت‌های زمان اجرای قاعده، متفاوت است. در این صورت، پایبندی به خواست و اراده متعاهدین، معاهده را ناکارآمد و گاه بی‌اثر می‌کند. بنابراین نهادهای حل اختلاف می‌کوشند در مقام تفسیر قاعده حقوقی، این نقص را مرتفع کنند و تا جایی که شرایط مهیا باشد، قاعده را به شکل پویا و منطبق با زمان اجرای آن، تفسیر کنند. بدیهی است که استفاده از این شیوه تفسیر، همیشه و در همه موارد، ممکن نیست و به‌کارگیری آن در هر قضیه مستلزم وجود شرایطی است که در همان قضیه به‌صورت جداگانه و مستقل باید مورد دقت و بررسی قرار گیرد و مطابق با آن تصمیم‌گیری شود.

مباحث این کتاب در سه بخش ارائه شده است: 
در بخش اول به بیان «مفهوم تفسیر در حقوق بین‌الملل» و «مفاهیم مشابه و مرتبط با تفسیر پویا» پرداخته شده است.
«تفسیر پویا در رویه دیوان بین‌المللی دادگستری» و «تفسیر پویا در رویه دادگاه حقوق بشر اروپایی» نیز در بخش دوم مطرح شده است.
و در نهایت بخش سوم به «آرای مبتنی بر تفسیر ایستا»، «آرای مبتنی بر تفسیر پویا» و «مبانی حقوقی تفسیر پویا در آرای محاکم بین‌المللی» اختصاص یافته است.

پیام انقلاب منتشر شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا