نیروی هوایی تایوان برای نظارت بر تحرکات نظامی چین مستقر شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین بار نیست که ناوهای چین از نزدیکی تایوان عبور می‌کنند. اما این مساله در زمانی رخ داده که تنش بین تایپه و پکن که مدعی مالکیت تایوان است، شدت گرفته است.

تایوان بابت فعالیت‌های مداوم نظامی چین در منطقه از جمله پرواز مکرر جنگنده‌های این کشور از نزدیکی این جزیره شکایت دارد. چین اما می‌گوید، اینها رزمایش‌هایی هستند که با هدف دفاع از حق حاکمیت قلمروی خود انجام می‌شود.

وزارت دفاع تایوان گفته که ناو هواپیمابر جدید چین به نام “شاندونگ” یکسال قبل به ناوگان نیروی دریایی این کشور افزوده و عملیاتی شده و با همراهی چهار ناو دیگر روز پنج‌شنبه از بندر “دالیان” چین به نزدیکی جزیره تایوان راه افتاده است.

این ناو امروز پس از گذر از تنگه تایوان به راهش در مسیر جنوب ادامه می‌دهد.

چین پیشتر گفته بود که چنین سفرهایی ازسوی ناوهای هواپیمابرش از طیق تنگه تایوان ماموریت‌های روتین است.

وزارت دفاع تایوان همچنین اعلام کرد، شش ناو و هشت جنگنده نیروی دریایی این کشور برای امنیت و نظارت بر تحرکات این ناوهای چینی اعزام شده‌اند.

این وزارت خانه در ادامه آورده است: با حمایت مردم، نیروهای مسلح ما توانایی حفاظت از کشور و تضمین امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه‌ای را دارند.

روز شنبه نیز یک ناو نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرد که دوازدهمین ماموریت از سوی نیروی دریایی آمریکا در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

ماکرون کرونایی شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 4 =

دکمه بازگشت به بالا