از انتشار پیام وزیر ارشاد تا رونمایی از اعلان دو مستند

پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت منتشر شد.

به گزارش ایسنا،در نخستین روز از برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی برای این دوره از جشنواره آرزوی موفقیت کرد.
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سینمای مستند زبان بی‌لکنت و تصویر بی‌پیرایه درک و فهم والای هنرمندان تیزبین ایران اسلامی است. نگاه ارزشمند دغدغه‌مند و جستجوگر دوربین مستندسازان، در سال‌های اخیر جایگاه واقعی خود را نزد اهالی اندیشه و خرد یافته و اکنون از اعتبار و علاقه‌مندی افزونتری نزد مردمان هنردوست این مرز و بوم برخوردار است. چنانکه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را نقطه تلاقی بینش شهروند حقیقت‌جو و کوشش هنرمند حقیقت‌بین می‌یابیم.
افزایش مشارکت مستندسازان در جشنواره امسال، به ویژه حضور چشمگیر بانوان هنرمند در دوره پیش رو، نشان از قوام‌یافتگی این رویداد فرهنگی و اهمیت آن نزد سینماگران دارد. هم‌چنین بیانگر فراهم آمدن فضای مساعد برای تبلور خلاقیت و توانمندی‌های زنان هنرمند این سرزمین است.
امید که با وجود همه نگرانی‌ها و سختی‌های روزگار کرونازده امروز، برگزاری موفق جشنواره امسال، نوری به فردایمان بتاباند و پنجره‌ای به افق‌های نو بگشاید.
سید عباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

پوستر «گزارش آشوب» رونمایی شد

پوستر مستند «گزارش آشوب» به کارگردانی محمدرضا گیوه‌ چیان، با روایتی از خونین‌ترین سال پس از انقلاب، همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

«گزارش آشوب» به روایت سال پرالتهاب ۶۰، خونین‌ترین سال پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران با تصاویری دیده نشده از آن دوران پرآشوب می پردازد.

این مستند تنها یک نمایش در جشنواره سینماحقیقت دارد و پایگاه خبریان و اهالی رسانه می‌توانند آنرا روز پنجشنبه ۲۷  آذرماه در سامانه هاشور تماشا کنند.

برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان فارس
هم اکنون بخوانید

روایتی از نفوذ و ترور که منجر به حوادث خونین سال ۶۰ شد، در این مستند به تصویرکشیده است.

مستند «گزارش آشوب» به تهیه‌کنندگی رضا کریمی محصول خانه مستند است و برای اولین بار در بخش جایزه شهید آوینی سینماحقیقت رونمایی خواهد شد.

پوستر مستند «قهرمان» رونمایی شد
پوستر مستند «قهرمان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی الهام آقالری و از  تولیدات شبکه مستند با طراحی نوید برهمند همزمان با حضور در بخش ویژه چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت رونمایی شد.
«قهرمان» به تهیه کنندگی و کارگردانی  الهام آقالری از اعضای انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، روایتی از زندگی  فاطمه حشمتی مادربزرگی ۸۴ ساله و قهرمان ملی و آسیایی در رشته دومیدانی است که برای شرکت در مسابقه جهانی با دردسرهای زیادی مواجه است و برای رفع موانع برای حضور در مسابقه بسیار تلاش می کند.
این مستند به جشنواره مستند «سینما حقیقت» راه پیدا کرده و چهارشنبه ۲۶ آذر  در نماوا،  جمعه ۲۸ آذر در هاشور(نمایش عمومی)، شنبه ۲۹ آذر در تیوا و یکشنبه ۳۰ آذر در فیلیمو  اکران می شود. 


پوستر «قهرمان» را نوید برهمند طراحی کرده است که پیش از این طراحی پوستر سی وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و طراحی پوستر فیلم های آزاده، نوار ویدیو، آرا و… را برعهده داشته؛ از دیگر  عوامل آن هم  می توان به  تدوین: بابک حیدری، تحقیق، پژوهش ونگارش: مهدی جوزایی، الهام آقالری، مدیرتصویربرداری: عبدالله شکری، تصویربرداران: محمد آقا محمدی، الهام آقالری ،صدابردار:علی بلند نظر، صداگذار: شاهین پورداداشی، موسیقی: صبا ندایی ، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان، اعتماد نو به نقل از برنا جمشیدی، پخش بین الملل: میلاد خسروی بالدی ،ساخت تیزر: عبدالله شکری، مدیر تولید ، اعتماد نو به نقل از برنامه ریز و روابط عمومی : علی کشاورز،  ترجمه: حسن شرف الدین، زیرنویس: رضا تاریوردی ،  عکاس: علی کشاورز، سمیه میری  و دستیار تهیه: مطهره کشاورز محمدیان اشاره کرد.

کانال کرونا؛ ضرورتی که به آن فکر هم نشد!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا