تصویب کلیات طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی در کمیسیون اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز(دوشنبه) کمیسیون اقتصادی، گفت: نخستین دستورکار کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود، از آنجا که کلیات این طرح پیش از این تصویب شده بود در جلسه امروز مواد ۱ تا ۴ آن بررسی و تصویب شد.

وی افزود: بر اساس مواد ۱ تا ۴ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می‌شود تا متناسب با شرایط کنونی کشور، بانک مرکزی بتواند مسیر اصلی را برای کمک و همراهی برای ارتقا شاخص‌های اقتصادی فراهم کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: بررسی و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران دومین دستورکار کمیسیون اقتصادی بود. براساس متن این طرح مقرر است تعیین حسابرس توسط شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها که از جمعیت ۱۰۰ هزار نفره برخوردار هستند، براساس شاخص‌های مشخصی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی سومین دستورکار کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود، گفت: در جلسه امروز کلیات این طرح تصویب شد؛ ساختار حسابرسی کنونی مشکلات متعددی مانند نظارت‌ها، تدوین استانداردها و… دارد که با این طرح این مسائل رفع می‌شود.

انتهای پیام

سفر دریایی بین ایران و قطر باید به سرعت عملیاتی شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا