برگزاری جلسه همکاری بین اداره زندان‌های تهران و کانون وکلای مرکز

به گزارش ایسنا، مدیر کل زندان های استان تهران در جلسه ای که به مناسبت توسعه همکاری های مشترک با کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و دستورات قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها و به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش دعاوی حقوقی و گسترش فرهنگ حقوقی، قضایی و نهادینه سازی فرهنگ قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی لازم است وکلای معاضدتی حداقل ۳ روز در هفته به زندان های استان تهران مراجعه نموده و خدمات قضایی ارائه کنند.

سیدحشمت الله حیات الغیب با اشاره به لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی پیرامون مسائل قضایی و معاضدتی زندانیان گفت: به منظور تسریع در رسیدگی به وضعیت زندانیان و پایش قضایی اداره کل زندان های استان تهران، ضمن فراهم نمودن فضاهای مناسب جهت تشکیل کلاس یا مشاوره های فردی، متهمان و محکومان نیازمند را به کانون وکلاء معرفی می کند تا وکلای معاضدتی از آنان دفاع نمایند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تقدیر از همکاری های قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز طی سال های گذشته ادامه داد: در کلاس هایی که تشکیل خواهد شد، اساتید حقوقی از بین وکلاء توسط کانون به اداره کل معرفی می شوند تا جلسات سخنرانی و آموزشی جهت زندانیان، خانواده های آنان و همچنین کارکنان به ویژه مددکاران برگزار گردد.

وی افزود: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی مدون خدمت کنیم.

رئیس‌جمهور فرا رسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت
هم اکنون بخوانید

در این جلسه مقرر شد در آینده نزدیک، زمینه مناسب جهت حضور وکلاء در زندان ها به ویژه ندامتگاه های زنان و تهران بزرگ فراهم شود و با تشکیل جلسات دوره ای منظم، راهکارهای لازم در خصوص تعمیق همکاری های مشترک ارائه گردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا